Vitaminer uten smak

Netta87

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg lurer på om noen har tips til gravid-vitaminer UTEN smak?? Neven med vitaminer som jeg tidligere kunne kaste innpå i en sleng og svelge ned med vann, har nå blitt en skikkelig utfordring...:yuck: Jeg bruker et kvarter på å få de ned en og en (må bruke saft for å ha sjans), brekker meg utallige ganger og må fokusere kraftig for å ikke kaste opp de neste timene... Jeg tar Nyco Plus Gravid for 1. trimester, og de rosa tablettene smaker pyton, pluss at omega 3 tablettene er gigantiske... Håper noen har erfaring med tabletter som ikke smaker høgg, og som gjerne kan svelges uten altfor store problemer :cheers Rare greier at de skal lage vitaminer for gravide på denne måten, det er jo en kjent sak at vi gjerne er kvalme og sensitive for lukter, smaker og store ting trødd ned i halsen :sick009

Hmm, den tanken har ikke slått meg... Sikkert fordi min erfaring med flytende er at smaken er ulevelig i ikke-gravid tilstand :P Hehe... Får prøve å google om det finnes noe flytende uten smak :P

Jeg hater også de "Gravid" tablettene, de er gigantiske, smaker vondt og jeg brekker meg hver gang. Idiotisk design!:arghh:

Så nå som jeg endelig har lidd meg gjennom den grusomme pakka, tar jeg små, søte folsyre-tabletter, vitaminbjørner og sånne tranfisker :angelic:
Tenkte å ta en tur innom apotek å høre litt om jeg bør ta noe annet og. :)

Helt enig om NycoPlus gravid. Det er helt forferdelig å ta de tablettene. Jeg har bestilt GraVitamin som jeg så en kommentar om at var lette å svelge (håper dvs. ikke forferdelig smak), men i hvertfall er det bare en tablett per dag, sparer ganen litt det. Den har ikke Omega-3 med, så jeg kjøper heller en boks med de i tillegg.

20180219_074743.jpg

Folat, multivitaminer, omega 3
Folaten kan deles

Hmm, den tanken har ikke slått meg... Sikkert fordi min erfaring med flytende er at smaken er ulevelig i ikke-gravid tilstand :P Hehe... Får prøve å google om det finnes noe flytende uten smak :P

Den jeg drikker syns jeg smaker kjempe godt. Men det er jo ikke «gravid-tilpasset». Mer et helhetlig næringstilskudd. Det finnes mange på markedet. Går jo an å prøve seg fram. :)

Jeg har så å si bare brukt Nycoplus sine vitaminer i enkeltbokset siden desember 16, da klarte jeg ikke den gravidkombinasjonen lenger :p Folat-tabletten er bitteliten og smaker ingenting, helt super :D

Helt enig om NycoPlus gravid. Det er helt forferdelig å ta de tablettene. Jeg har bestilt GraVitamin som jeg så en kommentar om at var lette å svelge (håper dvs. ikke forferdelig smak), men i hvertfall er det bare en tablett per dag, sparer ganen litt det. Den har ikke Omega-3 med, så jeg kjøper heller en boks med de i tillegg.

Da har jeg også bestilt en pakke av denne, håper den står til forventningene :thumleft

Jeg tar også denne! Sliter litt med den hvite! Den fester seg fast på tunga så jeg må dele den i flere deler[emoji23]
Jeg HATER den [emoji23]
Setter den ofte i halsen så jeg brekker meg. Må dele den opp jeg og.

Jeg HATER den [emoji23]
Setter den ofte i halsen så jeg brekker meg. Må dele den opp jeg og.

Håpløst at den er laget så stor[emoji849][emoji849][emoji849]

Ja, de er latterlig store. Skjønner ikke at de som lager de tenker på at gravide ofte er kvalme og følsomme på mat.

Her er gravid-tilskuddet vs den tabletten med folat jeg tar :wideyed:

fLZPJH

Last edited:
Jeg ta nycoplus gravid. Den er stor men hjelper veldig mye synes jeg. Med første barn brukere den og slutt etter 4 måned men jeg begynte å føler veldig trøtt men begynte igjen og følte bra igjen.

Back
Topp