Vitaminer/tran/Omega3

MagMetal

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hei jenter! :) jeg lurer på om dere tar vitaminer for gravide. Hvis ja hva slags og hvor lenge burde man ta dem? :)

Jeg syns de pakkene for gravide ble så utrolig dyre, så tar heller vanlige multivitaminer fra apoteket. De inneholder akkurat det samme :)

Jeg tar bare magnesium (mot kramper) og tran (omega 3) kapsler. Fikk beskjed at måtte ikke ta multivitaminer på grunn av jeg har høye verdier på jern.

Tar ingenting :)

Jeg tar lifeline care sine vitaminer som er for gravide. Har fått beskjed at jeg bare kan ta de hele svangerskapet og fortsette med kun omega-3 etterpå :) De er litt dyre ja, men har kjøpt når det var tilbud ;)

Jeg tar noen b-vitaminer med folat og tran når jeg kommer på det :-P blir utrolig dum når jeg er gravid og husker ingenting! Et ordentlig vimsehåve! xD

Tar en som heter mamma, fra apoteket. Har ikke tatt de hver dag, men når jeg husker på det.. Og jeg har jammen klart å gå oppover i HB. Så fra 10.6 til 10.9 på en mnd.. Syns det var bra æ :)

Last edited:
Tar trankapsler og magnesium, samt b-vitaminer for meg selv.

Tar multivitaminer som inneholder både omega 3 og folat bl.a, pluss at jeg tar magnesium og D-vitamin (men det er fordi jeg hadde lavt D-vitamin nivå da jeg tok blodprøver i starten av svangerskapet) :)

Jeg tok bare aminojern i forebyggende syfte og omega-3 kapsler (klarer ikke tran!!) men så noterte legen mangel på B-12 og ville at jeg skulle ta vitaminer for gravide. Var heldigvis 30- eller 40% på de når jeg gikk på apoteket etterpå, men steike så dyre de er!
Jeg har igjen frem til 2-3 uker før termin, etter det går jeg over på vanlige vitaminer eller bare omega 3 kapsler igjen den siste tiden :)

Vanlig multivitamin, jern og trankapsler. B-vit innimellom. Tok også D-vit en stund pga lave verdier, men det gikk over :)
Gravid-vitaminer er latterlig dyre, og helt unødvendig om man ser på innholdet i dem i forhold til multivitamin.

Tar kun trankapsler :) Spiser relativt variert og sunt, så satser på at jeg får i meg det meste av vitaminer via kosten

omega 3

Jeg tar ingenting. Tok omega-3-fettsyrer i starten, men ble så kvalm av det at jeg sluttet. Spiser fisk eller fiskeprodukter til middag 2-3 ganger i uka og stort sett sunn mat (blir litt for mye sukker og snacks på toppen dessverre, men maten til måltidene er sunn og god).

Tar tran og mulivitamin, men det har jeg alltid gjort å kommer alltid til å gjøre selv om jeg ikke er gravid :)

Jeg tar multivitaminer og d vitaminer (ettersom jeg har litt lave verdier på blodprøvene)

Back
Topp