vitaminer=oppkast

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
heihei.. har et lite spm,,, den siste mnd har jeg kastet opp en del og gjerne etter jeg har tatt den vitamin tab for graviden med folat å greier!! er det farlig vist fosteret da ikke har fått i seg den tabelleten?? altså den kom opp igjen...[:'(]

Er det GraVitamin du tar? Det står i pakningsvedlegget at du bør ta den om kvelden fordi sjansen for å kaste opp da er minst. Dette gjelder selvsagt ikke de som ikke er plaget med oppkast.

Du bør få i deg de vitaminene og den tabeletten.. Ta det på det tidspunktet du føler deg best..

Lykke til..

vet alt om det å være kvalm ja.. [:'(]

ja jeg er ikke kvalm når jeg tar de men spyr når jeg tar de...er det farlig at babyen ikke får i seg de?

Det er vel ikke farlig, men man risikerer mer bare. Tenker da i hovedsak på ryggmargsbrokk. Dessuten er det viktig for dere begge å få riktig dose vitaminer..

:)

ORIGINAL: en lykkelig spire :)

ja jeg er ikke kvalm når jeg tar de men spyr når jeg tar de...er det farlig at babyen ikke får i seg de?

Jeg var akkurat som deg, selv om jeg ikke var kvalm så spydde jeg så fort jeg fikk i meg de vitaminene. Jeg valgte derfor å bytte vitaminer, tok vanlig folat, samt vitamineral og da gikk det bra. Du bør absolutt få i deg folat første tre mnd.

Jeg tok vitaminer med ekstra folat i begynnelsen av svangerskapet og, men når jeg begynte å kaste opp hver dag fra 6. uke ble det ekstra vanskelig å svelge dem, så det ble gjort litt her og litt der. Da jeg spurte legen om dette sa han at det skulle gå greit, for det var den 1. mnd som var aller viktigst med tanke på folat.

Vi planlegger graviditet,og derfor tok jeg en sånn vitamin-pakke-løsning... av den ble jeg skikkeli dårlig, akkurat som om jeg fikk morgenkvalme + oppkast en del ganger [:'(].... fikk beskjed om å fortsette med kun folat tabletter [:)]

Hvis du blir dårlig av vitaminene du tar, skal du bytte. Det er ikke engang sikkert at du trenger tilskudd av multi-vitaminer. Dette finner du ut av hos legen ved å ta en blodprøve. Folat er anbefalt fra du planlegger graviditeten og frem til 12 uke i svangerskapet for å forebygge ryggmargsbrokk hos fosteret. Klarer du ikke å holde på noen ting, kan du få i deg nok folat ved å spise feks brokkoli og/ eller spinat. Dette er også fine kilder til naturlig jern. Vitaminer skal heller ikka tas på tom mage. Da øker du sjansen for å kaste opp. Ønsker deg lykke til videre[:)]

Ta kun de rene folsyre tablettene...Jeg spydde som en gris av alt annet, men de rene funka[:)] Skulle egentlig tatt vitaminer videre i svangerskapet også, men spyr med en gang de lander i magen[8|] Og får noen sinnsyke magesmerter[:@][:'(]

Hehehe.. hadde en tråd om akkurat denne typen vitaminer for ca en mnd tid siden.. Snakket med dem på apoteket og de sa at jeg bare kunne fortsette med kun folat.... ble skikkeli gravid av å spise de tablettene.... synde det ikke ble barn av det Ôg da [:D]

Back
Topp