Vitaminer og kosttilskudd

Marai

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
September To Remember 2022
Tar dere noen spesielle vitaminer/kosttilskudd i ukene/månedene før dere setter i gang med et IVF forsøk? I så fall, hvilke? Og hvor lenge før forsøket er det "vits" å begynne? Får dere også mannen til å ta vitaminer? Er der de samme som dere tar, eller er det noen andre?

Vi har forresten ikke fått påvist at noe er i veien med noen av oss, men vi klarer likevel ikke bli gravide på egenhånd. Tenker det derfor kan være lurt å styrke kroppen og cellene så godt som mulig i forkant av et nytt forsøk.

Setter pris på tips og råd fra kloke hoder.:playful:

Last edited:
3 måneder før er det jeg har hørt. Det fins en bok som heter "It starts with the egg" som mange sverger til. Jeg har ikke lest den, og heller ikke forskning vedrørende vitamintilskudd og eggkvalitet, så jeg skal ikke pushe noe. :) Men tenker det kan ikke skade å ta multivitamin, i tillegg til folat som alle prøvere anbefales av helsemyndighetene. Jeg vet Q10 (600 mg pr dag = 6 kapsler spredt ut over dagen) er nevnt i den boka, og her på forumet er det denne typen som bruker å bli anbefalt:
21236_BioActive100mg.jpeg

Til mannen vet jeg ikke. Men har hørt at man bør være avholdende fra alkohol. Det hadde jeg ikke orket å foreslå her hjemme. :p

Vi er uforklarlig barnløse med mannlig faktor, har prøvd på egenhånd siden 2014 og IVF siden 2015. Har hatt 7 innsett, alle negative. Nå tar jeg q10, e vitaminer, melatonin, folat, probiotika og tran når jeg husker:facepalm::) Mannen tar omega 3, folat, probiotika og q10. Vi skal ha ferskforsøk i januar, spent på om kvaliteten på egg og sæd er forbedret.

Jeg gikk på kosttilskudd for gravide ca 1 mnd før innsett, også kuttet vi også ut sukker, melk, gluten, karbo, alkohol to uker før og etter innsett. Ble mye salat :hilarious::hilarious: Husk å reintrodusere matvarene litt og litt etterpå forresten!

Gikk også på "curcumin" som skulle ha en betennelsesdempende effekt.

https://www.farmasiet.no/catalog/ko...kCNTF9H7lLFbnGhrafvVDzF8gSn3nepIaAkFjEALw_wcB

Dette var mitt sjette innsett og jeg ble gravid, er 9+3 i dag og håper det holder hele veien!:smiley-angelic001

Vi er uforklarlig barnløse med mannlig faktor, har prøvd på egenhånd siden 2014 og IVF siden 2015. Har hatt 7 innsett, alle negative. Nå tar jeg q10, e vitaminer, melatonin, folat, probiotika og tran når jeg husker:facepalm::) Mannen tar omega 3, folat, probiotika og q10. Vi skal ha ferskforsøk i januar, spent på om kvaliteten på egg og sæd er forbedret.

Yakk for tips!

Oi, så spennende! Krysser fingrene for dere!

Jeg gikk på kosttilskudd for gravide ca 1 mnd før innsett, også kuttet vi også ut sukker, melk, gluten, karbo, alkohol to uker før og etter innsett. Ble mye salat :hilarious::hilarious: Husk å reintrodusere matvarene litt og litt etterpå forresten!

Gikk også på "curcumin" som skulle ha en betennelsesdempende effekt.

https://www.farmasiet.no/catalog/ko...kCNTF9H7lLFbnGhrafvVDzF8gSn3nepIaAkFjEALw_wcB

Dette var mitt sjette innsett og jeg ble gravid, er 9+3 i dag og håper det holder hele veien!:smiley-angelic001

Gratulerer så utrolig mye! Så kjekt å høre! Jeg tar med meg alle gode tips og setter både meg selv og mannen på vitaminkur! :joyful:

Back
Topp