Vitaminer og kosttilskudd?

Lotus4_2

Gift med forumet
Juli13-jentene
Nå er vel alle over halvveis og forlat er vi liksom ferdig med. Men tar dere ellers noen andre vitaminer?
Jeg har til nå (litt glemme dager innimellom) tatt det vitaminene for gravide. Men det står jo på pakken: for første trimester...
Hva tar/ ikke ta dere?

Eg er svært lite flink med slikt... Tar tran tabeletter når eg kommer på det.
Off må bli flinkere

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Tar omega 3 og sånn multivitamin. Tok også litt jerntilskudd her forrige uke,men ble så j.... kvalm og dårlig i magen,så slutta med det ;)

Jeg tar tran/omega 3, og jerntilskudd pga. lav blodprosent på forrige kontroll.

Jeg tar de vitaminene for "Ammede/Gravide" fra apoteket hver dag :)

Eg tar trio-b og omega 3 kapsler hver kveld ;)

Jeg tar jerntabletter nesten hver dag, og litt mer sporadisk tar jeg multivitaminer og omega 3. Jeg er fryktelig dårlig på å huske å ta dem, skal prøve å skjerpe meg.

Noen som tar kalsium? Så på en brosjyre på apoteket i går hvor man anbefalte gravide å ta kalsium for barnets benbygning. Sto jo også at det beste er å dekke behovet gjennom kosthold, men hva tenker dere?

Huff, der har jeg virkelig "sviktet". Men har hatt store problemer med å svelge tabletter. Etter siste besøk hos JM fikk jeg beskjed om å ta jerntilskudd, så har nok med de akkurat nå..

Noen som tar kalsium? Så på en brosjyre på apoteket i går hvor man anbefalte gravide å ta kalsium for barnets benbygning. Sto jo også at det beste er å dekke behovet gjennom kosthold, men hva tenker dere?

Tar multivitamin,så det er vel litt i den. I tillegg drikker jeg litt mer melk enn ellers ( ellers nesten ingenting).

Jeg tar ikke en ting...men må begynne å ta trankapsler snart!! De er viktig i heeele svangerskapet, ikke bare 1. trimester (2av3 gravide har Dvit mangel)
Greier det ikke nå for jeg blir så fryktelig dårlig av det...men det begynner å dabbe av nå :-)

multi vit,tran tab,d-vit,b-vit,magnésium/kalsium tab,c-vit og jerk tab.+ litt selen og sink innimellom...(går og tar blodprøver hver 3 månd)

Hmmm....jeg føler meg som den pillenarkomanen til tider...

Jeg tar fremdeles de vitamintablettene jeg tok i første trimester. Har jo epilepsi og tar medisin for dette. Trenge derfor folat kontinuerlig, så da kunne jeg like så greit fortsette med disse.
I tillegg tar jeg magnesium 300mg (sitter så mye i ro og leser + hadde mye beinkramper tidligere. Disse hjelpe for dette) og tran kapsler.
Siden jeg alltid må ta epilepsi medisinen min, så går det greit å huske alle de andre tablettene også.
Sliter litt med tran tablettene pga mye sure oppstøt (gulper opp tranen igjen :-S ). Har lært meg å ta tran tablettene rett før kvelds, sånn at maten "overskygger" tranen.

Har etter råd fra jordmor, blitt flink til å ta tran. Mannen går en runde på kvelden og gir til barna, og nå er også jeg med på det ;)

Back
Topp