Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hei.
Hvordan vitamintilskudd kan jeg ta når jeg ikke får ned store tabeletter som er i di pakkene man får kjøpt for gravide??
Og kan man ta jern i svangerskapet? Hvilken?
(Har lavt jern)
Hei.
Hvordan vitamintilskudd kan jeg ta når jeg ikke får ned store tabeletter som er i di pakkene man får kjøpt for gravide??
Og kan man ta jern i svangerskapet? Hvilken?
(Har lavt jern)
Hei!
Du kan fint ta jerntabletter i svangerskapet. Dersom du har fått påvist lavt jern via blodprøve kan det være lurt å høre med fastlegen din hvilken dosering du burde ta. Det finnes Hemofer som inneholder 9 mg jern pr tablett og det finnes jerntabletter med høyere jerninnhold som Ferromax med 65mg per tablett og Duroferon og Ferro-Retard som begge inneholder 100mg per tablett. Hvilken dosering du bør bruke kan avhenge av hvor lavt jern du har.
Dersom du har vansker med å svelge tablettene (og evt kapslene) i "gravid"-pakkene kan en multivitamintablett være et godt alternativ da de er litt mindre i størrelse. Husk også å ta folsyre i tillegg dersom du er i første trimester.