Vitaminer for gravide

thereader

Betatt av forumet
Ligger våken pga kvalmen, og tenkte jeg likegodt kunne spørre om dere tar de gravidvitaminene de har på apoteket? Syns det er mye å ta fire store piller hver dag, de går ikke lett ned for å si det sånn [emoji28]

Nei, tar omega 3, multivitamin og folsyre..

De kan knekkes i to :) og legg de helt bakerst på tunga og lag stor åpning når du svelger. Synes også den hvite er altfor stor, hadde heller tatt 5 tabletter.
Også tar jeg ekstra folsyre i tillegg. Legen anbefalte det :)

Husk at når du er kvalm og får i deg lite næring så er det hvertfall viktig å få i deg vitaminene :)

Ja jeg tar Lifeline. Tar ikke alle på engang. Tablettene er veldig store, så tar jeg dem en og en i løpet av dagen. Jeg har ikke tatt folsyre fra tre måneder før graviditet, så startet med en gang testen ble positivt. 4+0 idag

Ja, jeg tar dem. Synes heller ikke noe om å ta dem, men de går ned (så vidt).

Tar omega-3-fettsyrer og folsyre/mulitivitamin.

Har aldri prøvd de gravidvitaminene men de ser store ut ja. Er de ikke dyre også i forhold til vanlige vitaminer?

Tar omega-3-fettsyrer og folsyre/mulitivitamin.

Har aldri prøvd de gravidvitaminene men de ser store ut ja. Er de ikke dyre også i forhold til vanlige vitaminer?
Jeg regna litt på det, og de kommer ut ca likt som alle jeg tar fra før, men passer på å bestille fra komplett apotek da de har salg :)
Sånn før jeg skal fortelle til mamma da hun jobber på apoteket og jeg får prosentene hennes [emoji14]

Også er de litt mer hendig enn å dra med seg 4-5 pillebokser eller fordele de om man skal bort et par netter. Kan bare rive av noen strimler :)

Jeg har bare tatt folsyre til nå.. burde kanskje kjøpe noe mer? Har dere noen tips til ei som er dårlig på å svelge tabletter?

Eg tar de gravidtablettene og synst de er greit at enn får alt samlet, ikke lett å få ned men snudde døgnet på dem og tar de om kvelden i stede [emoji38] Litt enklere å få i seg da [emoji2][emoji41]

Jeg tar de store fra nycoplus for gravide og hver dag er en kamp for å si det sånn. Hater egentlig å ta tabletter

Eg tar de gravidtablettene og synst de er greit at enn får alt samlet, ikke lett å få ned men snudde døgnet på dem og tar de om kvelden i stede [emoji38] Litt enklere å få i seg da [emoji2][emoji41]

Det må jeg også prøve. Tenker at uansett så er det vel bedre å ta magnesium til kvelden da i hvert fall jeg blir trøtt av det

Tar de også på kvelden! Liker det best jeg[emoji1305]

Planlegger å dra å kjøpe idag. Men blir litt skeptisk til det dere sier om størrelsene. Får dra å se. Hittil har jeg bare tatt folat og multivitamin.

Tar kun det jeg har fått beskjed om å ta - som jeg har mangel på. Tar folat, jern og d-vitamin tabletter [emoji847]

Back
Topp