Vitaminer første trimester

ms.harefrøken

Flørter med forumet
Hei dere, har nettopp blitt gravid og gått til innkjøp av vitaminer. Er kanskje litt sent ute med folsyre da jeg ikke visste man burde begynne med det allerede i prøvetid (vi prøvde ikke helt bevisst, men veldig glade for utfallet).

Ser at Vidi Pluss har et multivitamin og mineral -vitamintilskudd som inneholder like mye folsyre som kun folsyre-vitamintilskudd, så vurderer den for å få i meg alle slags vitaminer samtidig. Er det noen som har erfaring med dette, eller er det noe jeg bør passe på eller tenke på?
 
Ingen erfaring med den, men jeg bruker nycolus sine multivitaminer, pluss omega3 kapsler. Jeg bruker nycoplus sine som ikke inneholder A D og K vitaminer ettersom det også finnes i omega3 kapslene.
 
jeg gikk litt lei av å forsøke å få til riktig kombinasjon av alt jeg trengte og å drasse med meg passe pillebokser når jeg reiste osv., så jeg endte opp med å kjøpe en pakke med kosttilskudd for gravide fra Lifeline Care (fins på mange apoteker, gul/oransj boks) som jeg ble anbefalt på Apotek 1. Ett brett med fire tabletter daglig som inneholder vitaminer, omega 3 (mistenker de to siste tablettene er det) , folat osv. mengdene som oppgis på esken ser korrekt ut sammenliknet med det som anbefales på helsenorge osv.

Ikke sjekket om det lønner seg økonomisk, var bare enklest :)
 
jeg gikk litt lei av å forsøke å få til riktig kombinasjon av alt jeg trengte og å drasse med meg passe pillebokser når jeg reiste osv., så jeg endte opp med å kjøpe en pakke med kosttilskudd for gravide fra Lifeline Care (fins på mange apoteker, gul/oransj boks) som jeg ble anbefalt på Apotek 1. Ett brett med fire tabletter daglig som inneholder vitaminer, omega 3 (mistenker de to siste tablettene er det) , folat osv. mengdene som oppgis på esken ser korrekt ut sammenliknet med det som anbefales på helsenorge osv.

Ikke sjekket om det lønner seg økonomisk, var bare enklest :)
Samme her.
 
Back
Topp