Vitaminer etter uke 12

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Hvilke vitaminer tar dere etter uke 12? :)
 
Skal da begynne på Nycoplus Mamma :happy:
 
Tran og Sanasol, tenker det burde dekke det meste når jeg spiser variert. Men tar to skjeer med tran fordi jeg av en eller grunn sliter skikkelig med å spise stekt fisk når jeg er gravid. Men sushi går bedre, så må få spist det litt oftere [emoji39][emoji39]
 
Takk for svar! Får se om det blir multivitamin med tran her kanskje :rolleyes: syns multivit for gravide er frekt dyrt :confused:
 
Oki, så jeg burde ikke fortsette med de vitaminene jeg tar nå? Tar sånn multivitamin for gravide. Jeg fikk ikke noe beskjed av legen...
 
Oki, så jeg burde ikke fortsette med de vitaminene jeg tar nå? Tar sånn multivitamin for gravide. Jeg fikk ikke noe beskjed av legen...

Jo, du kan det :) Etter uke 12 trenger man ikke ta folat på samme måte som i første trimester, men det er ikke farlig :)
 
Takk for svar! Får se om det blir multivitamin med tran her kanskje :rolleyes: syns multivit for gravide er frekt dyrt :confused:

Ja, jeg mistenker at de prisene er unødvendig dyre bare fordi det likevel blir kjøpt [emoji849][emoji849][emoji849]
 
Jeg har sluttet å ta folat nå 12+5 i dag. Så jeg tar vanlig multivitamin og tran-kapsler, så får eg bare se på blodprøvene om det er bra nokk :) jeg gikk på jern og D-vit en periode i siste svangerskap, så mulig jeg må det denne gangen også...
Spiser variert og er utrolig glad i fisk for tiden :)
 
Ser det er mange måter å få i seg det en trenger, og ikke alle trenger det samme:)
Nycoplus Mamma er ikke noe rimelig, men da får jeg det meste som er dekket :happy: pga. Pcos så klarer ikke kroppen å ta til seg d-vitaminer, og jeg spiser veldig lite nå som gravid. Er veldig heldig om jeg får i meg 8 knekkebrød til dagen:(

Men en kan alltid snakke med en lege om en er usikker ;) viktigste er å gjøre det som er best for deg selv :)
 
Ser det er mange måter å få i seg det en trenger, og ikke alle trenger det samme:)
Nycoplus Mamma er ikke noe rimelig, men da får jeg det meste som er dekket :happy: pga. Pcos så klarer ikke kroppen å ta til seg d-vitaminer, og jeg spiser veldig lite nå som gravid. Er veldig heldig om jeg får i meg 8 knekkebrød til dagen:(

Men en kan alltid snakke med en lege om en er usikker ;) viktigste er å gjøre det som er best for deg selv :)

Nycoplus mamma er jo veldig bra, og er et lurt valg, i alle fall når du får i deg så lite :) Håper kvalmen gir seg snart! :)
 
Jeg har sluttet å ta folat nå 12+5 i dag. Så jeg tar vanlig multivitamin og tran-kapsler, så får eg bare se på blodprøvene om det er bra nokk :) jeg gikk på jern og D-vit en periode i siste svangerskap, så mulig jeg må det denne gangen også...
Spiser variert og er utrolig glad i fisk for tiden :)

Tror jeg går for det jeg også :) Er ikke kvalm og har et variert kosthold :)
 
Sniker fra desember.

Jeg tar Lifeline Care Gravid og kommer til å fortsette med det til fødsel. Jeg tar multivitaminer og Omega 3 hver for seg i utgangspunktet og synes det er greit å være sikker på at jeg får i meg det jeg trenger og i riktig mengde. Jeg kjøper 2-3 pakker når det er salg, da er prisen veldig OK :) Komplett Apotek har 40% på den nå.
 
Back
Topp