Vitaminer etter 12 uker

Hello

Elsker forumet
JuniJubel2021
Hei :) Nå runder jeg straks 12 uker, og er veldig usikker på vitaminer/folat videre.. Er det noen som har noen tanker om dette? Det står så mye forskjellig rundt omkring :) Går nå på en nycomedpakke som inneholder folat, der står det at jeg skal ta de i første trimester.
Men hva er veien videre?:)
 
Følger denne :) veldig usikke selv. Tenkte bare jeg skulle ta til det er slutt på pakken :) ville hvertfall ta 2 uker ekstra i tifelle en er kortere på vei en man trur :)
 
Jeg aner ikke, håper noen andre gjør, men folat skader vel ikke?:) har kjøpt en boks folatpiller denne gangen fordi de blandingstablettene byr meg så imot.
 
Sikkert lurt å ta det til det er tomt. Kroppen kvitter seg med det overflødige hvertfall :) Men om det er noe annet vi kanskje bør ta?
 
Leste at det er lurt å ta litt ekstra folat, så enten fortsette med de pillene vi spiser annenhver dag,meller gå over på noen med færre mg i. Tar iallefall til boksen her er tom, og når kvalmen er helt vekk fortsetter jeg på omega3 kapslene jeg ikke har orket de siste ukene
 
Folat er det eneste jeg tar. Glemmer å ta tranen hele tiden. Er det noe annet jeg burde ta?
 
Jeg prata med mamma om dette når jeg var innom hun på jobb. (Hun jobber på apoteket) og da sa hun at jeg skal gå over til den pakken som heter ammer eller noe sånt. Og det skal du jo ta helt du er ferdig å amme:)
 
Det lureste er å ta en blodprøve hos legen og se hva du trenger der :) veldig mange gravide har behov for mer jern :)
 
Jeg tar folat og d— vitamin, innimellom magnesium siden fikk så leggkramper sist gang. Tror at jeg får i meg for lite kalsium og omega 3.
 
Jeg tar magnesium, mumomega (trankapsler for gravide) og Prenantal vitamintilskudd. Jeg kommer til å bruke det gjennom hele svangerskapet. Dels pga egen helse, lite variert kosthold og forebygge prematur fødsel. Kommer til å kjøpe stor dose C-vitamin når jeg er kommet lenger i svangerskapet. Jeg tar også B12 i sprøyteform pga mangel ca hver 2-3 mnd.
 
Back
Topp