Vitaminbjørner o.l.

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Lurer på den "aldersgrensen" som er på disse vitamintillskuddene som barn kan ta.

Vi har kjøpt de vitaminbjørnene nå, men så ser jeg at det er fra 4år og oppover.

Noen som vet hvorfor det er fra 4år?
Er det mengden av vitaminene og mineralene?
Fordi barna kan sette det i halsen og firmaene ikke vil ta den risikoen?

Om det er for stor mengde av de ulike vitaminene og mineralene. Da kan vi vel bare gi annenhver dag eller dele de i 2 eller?

kjøp fiskene. de er visst for alle[:D]

ORIGINAL: Lillesnille

Hihi... de har vi allerede.
Lillesøster på snart 2 elsker dem, og storebror på 3,5 vil ikke ha dem.

Men det er jo "bare" omega 3 og d vitamin [;)]

Sønnen min som blir tre får vitaminbjørner, men han deler med enten meg eller pappan, så han får bare en halv.

ORIGINAL: Dragemamma

ORIGINAL: Lillesnille

Hihi... de har vi allerede.
Lillesøster på snart 2 elsker dem, og storebror på 3,5 vil ikke ha dem.

Men det er jo "bare" omega 3 og d vitamin [;)]

Men det er jo bare det de trenger som tilskudd også, så lenge det ikke foreligger spesielle grunner.

Ga vitaminbjørner fra ca 2 år, ga da 1 bjørn og ikke 2. 

Tran er vel det beste. Er litt skeptisk til at små barn skal ta kosttilskudd. De trenger vel strengt tatt ikke det hvis det ikke er noe spesielt. De får jo det de trenger gjennom maten, og kan derfor få for mye hvis de tar tilskudd.

kunstige tilsetningsstoffer. smak og farge.

barn trenger egentlig bare tran som tilskudd, dersom de ikke er underernært/feilernert av en eller annen grunn.

mine unger på 2,5 år,2,5 år,6år og 9år får hver sin bjørn og hver sin c vitamin hver morgen.
også får de tran før leggetid.....

ORIGINAL: Mimo86

Tran er vel det beste. Er litt skeptisk til at små barn skal ta kosttilskudd. De trenger vel strengt tatt ikke det hvis det ikke er noe spesielt. De får jo det de trenger gjennom maten, og kan derfor få for mye hvis de tar tilskudd.

Nei, det er ikke alle som får det de trenger gjennom kosten. Vi har en som er uhyre kresen og spiser nesten ingenting. Tran har vi ikke fått i ham siden han var liten baby. [>:] Derfor får han vitamintilskudd.

Når det gjelder "aldersgrensen" så har det vel med innhold å gjøre, som søtningsstoffer, og det at de kan sette det i halsen. Eldste vår får smartkidz vitaminputer med omega 3, ikke noe aldersgrense på dem.

Tran+bjørner så jeg anbefalt et sted som det komplette tilskudd. Det gav vi fra hun var tre år. Så ikke på aldersgrensen før det var gått 6 mnd...

Jenta mi som blir to i mai får vitaminbjørner og omega3 fisker[:)] 

Back
Topp