vitamin/mineraler...

cam87

Flørter med forumet
Har vært på apoteket og kjøpt sånn vitamin/mineraltilskudd for gravide.
Er ca 9 uker på vei, og har ikke vært hos doktoren enda.

Er dette noe jeg bør vente å ta, før jeg har snakket med en lege,
eller er det bare bra å starte så tidlig som mulig?
hilsen *gleder meg <3*

Bare bra det å begynne så tidlig som mulig. Er det folsyre i de tablettene da? For det er viktig!

Det har effekt i 1.trimester jo. Det sa legen til meg, og jeg begynte å ta dem i 5.uke.

det står ikke noe om at man må snakke med lege først på pakkningen.

står:
GRAVID er et vitamin og mineral tilskudd spesiellt sammensatt for deg som planlegger graviditet, eller allerede er gravid.
400 milligram(?) folsyre daglig kan redusere risikoen for nevralrørsdefekter (feks ryggmargsbrokk) hos barnet og anbefalles av Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet.
GRAVID inneholder også kalsium, jern, og andre vitaminer og mineraler som er viktig for deg som er gravid.

[:)] hihi ja!

gleder meg så... håper dette går bra!
godt nyttår. og lykke til, alle andre som har en spire i magen! <3

Jeg tar kun tran og sanasol, ække det greit a? står div steder at man ikke burde få i seg så mye a-vit når man er gravid, men det er jo a-vit i tran da... [&:]. hæler ikke tanken på å ta omega 3 kapsler, da slurper jeg heller i meg flytende..

Det er bare å starte med engang!!!

Det er best tidligst mulig du starter! Husker jeg kjøpte noen fra apoteket også, men de smakte så vondt så jeg kasta opp. Endet opp med alt-i-ett vitaminer for gravide og ammende! Fungerte greit for meg!

ORIGINAL: Tammis

Folsyre har ingen effekt etter du har blitt gravid. Det må tas før

Jaha er det noe de har funnet ut akkurat nå det da eller?? Fikk beskjed av både jordmor og lege (og på apoteket) at det skulle tas de tre første mnd i svangerskapet! ETTER tre mnd kunne man slutte.

Sa han det altså? Så idiotisk! Så trått når leger sier så mye forskjellig..

Back
Topp