Vitamin B12 mangel

Snart2barnsmor?

Betatt av forumet
Noen som har hatt problemer med dette i svangerskapet?

Har vært vanvittig trøtt den siste tiden, blir også veldig fort svimmel. Var hos legen til 1. kontroll på tirsdag. I dag ringte legesekretæren meg. Hun kunne fortelle at jeg hadde vitamin B12 mangel. Måtte komme ned igjen til mandag å ta nye blodprøver. Ble med en gang veldig lettet over at de fant grunnen til at jeg er så trøtt. MEN så gikk jeg inn på nettet å leste om gravide og B12 mangel. Der står det at det kan føre til skader på fosteret, spontanabort ol. Huff, skulle jo aldri ha lest om det. Blir jo litt skremt her.

jeg hadde det i mitt første svangerskap, fikk sprøyter på legekontoret.
jeg merket stooooor forskjell[:)] hadde plutselig energi[:D][:D][:D]

Jeg hadde B12 mangel før jeg ble gravid, og går på tabletter mot dette. Disse inneholder også Folat.

ORIGINAL: bolledeigen

jeg hadde det i mitt første svangerskap, fikk sprøyter på legekontoret.
jeg merket stooooor forskjell[:)] hadde plutselig energi[:D][:D][:D]

Ja det hadde vært helt fantastisk hvis jeg kunne få litt energi. Hi hi. Det trenger jeg virkelig!

Er bra du skal inn igjen da! Tror ikke det er farlig, så lenge det blir gjort noe med=). Og det blir det jo! Bra å vite hva som er feil=).

ORIGINAL: Jaybird

Er bra du skal inn igjen da! Tror ikke det er farlig, så lenge det blir gjort noe med=). Og det blir det jo! Bra å vite hva som er feil=).

Neida, det er sikkert ikke farlig så lenge de gjør noe med det. Har sagt til meg selv mange ganger at jeg ikke skal lese om sykdommer ol på nettet, har angret på det flere ganger tidligere. Hi hi. At man aldri lærer. Blir jo helt paranodi

Hehe. Jeg vet=P. Hvorfor må vi absolutt se på bilkræsjen? Vi vet det er ille! Satt en stund og leste masse om sa og sånn. Blir jo helt matt av en selv[8D]. Og alt som er farlig med det ene og det andre i graviditeten. Lurer på om det er en eller annen konspirasjon der ute for å gjøre gravide kvinns paranoide?!?[:D]

de har jo nå oppdaget det, så tipper det vil gå bra. Jeg hadde alvorlig B12 mangel, men lillegutt har det helt fint, han tok rett og slett hva han trengte fra meg, så fikk jeg for lite, regner med du vil få sprøyter med tilskudd om det er for ille

jeg har jernanemi.
bruker jern hver dag.

B12 mangel vil si at du får sprøyter hver 3 mnd.

Back
Topp