Viste du at du kan bruke ullklær på barna hele året?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Vi i Norge elsker å bruke ull på barna våre. Spesielt om vinteren når det er kaldt og surt ute. Men må vi pakke ned ullen når våren kommer, eller er ull gull – året rundt?

Lytt til ukens podcast med klesforsker Ingun Grimstad Klepp i samtale med Babyverdens redaktør Karine Næss Frafjord.

Kan, men jeg synes bomull er gull om sommeren. Viskose/bambus er også deilig om sommeren.

Når det blir høst (eller evt. kalde sommerdager) finner jeg fram ulla da :)

Jeg synes det er deilig når vårvarmen kommer, og jeg kan gjemme vekk ullundertøyet til gutten!:dance011
Det kan være så fuktighetstransporterende det bare vil- vi erfarer at han er mindre klam med bomull/annet i varmen. Tar da ikke på meg ullundertøy i juni jeg heller o_O

Jeg har litt ulltøy klart, men det blir kun på kalde og sure sommerdager (noe det er ganske ofte på vestlandet[emoji57]) vet det er temperturregulerregulerende, men blir nok mest bommull og andre stoffer på sommeren:)

Jeg har noe i sånn tynn ull. Arvet klær etter storebroren som er oktoberbarn, så hadde diverse ull, men har lagt fram den tynneste varianten. Kan være kaldt her i Trøndelag på sommeren :-)

Vi har brukt bambus/bambull nå og det har vært perfekt!

Back
Topp