Vist din datter på 14 hadde blitt gravid..

Mortania skrev:

Mrs Lutz skrev:
kommer helt ann på hvordan og hvorfor...

Hvordan? Opplagt fordi hun har hatt sex. Hvorfor? Forhåpentligvis fordi hun hadde lyst. For et merkelig svar? For min del ville jeg støttet så mye som mulig. Jeg er ikke imot abort, en jeg er ikke for heller. Man skal ta konsekvensene av sine egne handlinger. Vi blir bare yngre og yngre for seksuell debut. Jeg debuterte selv som 15 åring, og jeg var smart nok til å anskaffe p piller. Jeg håper også jeg vil ha et så åpent forhold med min datter at dette er noe vi kan snakke om. Mamma prøvde litt tafatt å spørre om jeg trengte p piller en gang, men hun sa bare "si i fra om du må til legen".

Ehm..Hun kan jo ha vært utsatt for overgrep.. Synes kanskje dette svaret var en smule mer merkelig..

Hva skal man si, liksom? Hun blir jo ikke mindre gravid bare fordi mora blir fortvilt og/eller forbanna.. Jeg har vært i situasjonen selv (som datteren) og jeg vet hva jeg ville gjort og sagt. Hva jeg hadde FØLT inni meg, er en helt annen sak.. 

Mortania skrev:

Mrs Lutz skrev:

Hvordan? Opplagt fordi hun har hatt sex. Hvorfor? Forhåpentligvis fordi hun hadde lyst. For et merkelig svar? For min del ville jeg støttet så mye som mulig. Jeg er ikke imot abort, en jeg er ikke for heller. Man skal ta konsekvensene av sine egne handlinger. Vi blir bare yngre og yngre for seksuell debut. Jeg debuterte selv som 15 åring, og jeg var smart nok til å anskaffe p piller. Jeg håper også jeg vil ha et så åpent forhold med min datter at dette er noe vi kan snakke om. Mamma prøvde litt tafatt å spørre om jeg trengte p piller en gang, men hun sa bare "si i fra om du må til legen".

Jeg skjønte hva hun mente.. Hadde vært annerledes om hun hadde blitt voldtatt og var gravid, enn om hun hadde sex med en random og ble gravid.. 

Live2Learn skrev:

Mortania skrev:

Mrs Lutz skrev:

Jeg skjønte hva hun mente.. Hadde vært annerledes om hun hadde blitt voldtatt og var gravid, enn om hun hadde sex med en random og ble gravid.. 

joda, sant nok..men samtidig så er jo "problemet"(barnet) der forde, voldtekt eller ikke..så med tanke på abort eller ikke utgjør ikke det store forskjellen på selve graviditeten uansett..(og da mener jeg ikke at voldtekt ikke er grusomt, og alt det der, så jeg har mitt på det rene..jeg snakker og selve barnet nå, ikke hvordan det ble til)

Regner med jeg hadde fått sjokk hvis min sønn i en alder av 14 skulle komme hjem og si at han skulle bli pappa.., så når ting hadde roet seg og hvis de var fast bestemt at barnet skulle bæres frem..så hadde jeg nok tatt fatt i det og prøvd å få en dialog med mor til barnemor,  prøvd å samarbeide om hvordan vi kunne best løse det..med at de fremdeles må få være barn, samtidig som de sef må ta det ansvaret de har pådratt seg, men med god hjelp av familien. Jobbet hard for å få en fin balansegang i det. Hva annet kan man gjøre liksom, livet er sånn, fordi man ikke kan ha kontroll på alt, så skjer det ting man helst skulle unngått..så må jo gjøre det beste ut av det.

Back
Topp