Visstnok umulig å få tidlig bekkenløsning....

Havets fru

Forelsket i forumet
MAI 2013
Kom akkurat tilbake fra legen nå. Har gått og kjent på økende smerter fra både bekken, baken, ryggen, stråling i nedover lårene, veldige smerter i symfysen og slikt.. Det er vondt å sitte, samt økende smerter ved å gå. Det både låser seg i bekken og gjør generelt vond. Gjorde forresten så vondt at tårene kom når hun kjente på symfysen..
Etter min leges mening er ikke dette svangerskaps relatert..
Jeg hadde ikke noe spesielle bekkenproblemer i forrige svangerskap, bare litt låsing av og til.
Hva er deres erfaringer med slikt?

Må si at jeg føler meg litt lei meg akkurat nå, hjelper ikke å være hormonell for å si det så..
Har jo hørt at det er farlig å presse seg i slike situasjoner, og jeg har presset meg til det ytterste, spesielt det siste året, og slik ligger det til at jeg må fortsette med fram til jul.

Jeg har erfart bekkenplager så tidlig, men vet ikke om det kan ha noe å gjøre at jeg da ble gravid kort tid etter jeg fikk barn. Følte bekkenløsningen bare fortsatt der den slapp :) Ikke lurt å presse seg i hvert fall, da blir det bare verre. Jeg presset meg i første sv.skap, jobbet til de omtrent måtte kaste meg ut der ifra:P Det har straffet seg for å si det sånn, tror aldri jeg blir kvitt bekkenplagene mine, og kan i hvert fall aldri gå tilbake til den jobben jeg hadde:/

Det kalles hormonell bekkenløsning når det kommer så tidlig, og det er absolutt ekte! Fins jammen meg mange leger der ute som ikke har peiling på svangerskap. Jeez. Jeg har ikke hatt det selv, men søk det opp på Google, så kan du i alle fall finne flere i samme situasjon. Leste litt i stad, og det er ikke sånn at du blir sånn fram mot fødsel, det kan gå tilbake :)

Takk for svar :) Har fått lest litt om hormonell bekkenløsning på nett nå.. Synes det er meget betenkelig at legen kan være så avvisende og bestemt, når enkelte oppgir at dette kan oppstå så tidlig som i 1 svangerskapsmåned..
Håper virkelig at dette går over etterhvert. Sitter jo konstant med smerter.

Utrolig at det finnes leger som ikke er klar over dette.. Har hørt om mange!

Forrige gang begynte smertene i uke 8-9. Var ganske raskt smertefri etter fødsel. Hadde mest smerter i forbindelse med låsning bak, og gikk til kiropraktor for å knekke opp innimellom. Måtte være nøye med samla bein, korte steg, og unngå for mye ståing og gåing, særlig på hardt underlag.

Nå hadde jeg mye vondt i 5-6.uke. Smertene og verkinga satt mellom korsryggen og halebeinet, og "inni" hofta på en måte. Var vondt å gå og sitte, og særlig å ha mer vekt på en side. Men så ga det seg heldigvis, har ikke kjent noe de siste 3 ukene!

Har aldri hatt sånne smerter utenom svangerskap, og kan jo ikke skylde på press og økt vekt ennå heller.

Takk for svar :) Har fått lest litt om hormonell bekkenløsning på nett nå.. Synes det er meget betenkelig at legen kan være så avvisende og bestemt, når enkelte oppgir at dette kan oppstå så tidlig som i 1 svangerskapsmåned..
Håper virkelig at dette går over etterhvert. Sitter jo konstant med smerter.

Bytt lege asap!!

Dette var rart at legen ikke vet!

Jeg er 8+3, og har hormonell bekkenløsning. Sleit med dette fra uke 16 i første svangerskap, og var da ikke i tvil om hva det var da jeg fikk smerter igjen for en uke siden.
Snakket med jordmor, og hun bekreftet også dette :) Skal starte hos manuellterapeut til uka. Det hjalp meg veldig sist :) så nå håper jeg at siden jeg starter tidlig, så blir det ikke like ille denne gangen :)

Back
Topp