Visste du at det finnes en lilla strek i rompa di som forteller om fremgangen under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Opp mot ni av ti fødende får en lilla strek mellom rumpeballene. Ut fra lengden på streken kan jordmor se om det er fremgang i fødselen. – Kanskje kan den få jordmødre til å holde fingrene litt mer fra fatet, sier jordmor Eline S. Vik.

Les her om hvordan rompa di kan fortelle om fremgangen i fødselen!

Visste du at det finnes en lilla strek i rompa di som forteller om fremgangen under fødselen?

Haha .. Uff! Hørtes litt ekkelt ut. Men kroppen er jo fantastisk. Nesten litt slik som irisanalyse, at man kan lese genetisk anlegg fra øynene. Jeg fikk en prikk på det ene øyet og slo det opp, da jeg synes det var så merkelig å få en brun flekk på mitt blå øye. Det viste seg at det stedet som jeg hadde flekk dreier seg om ryggraden. For mange år siden hadde jeg en rideulykke hvor jeg nesten brakk ryggen, den ble heldigvis bare bristet. Kan se ut som om flekken på øyet er "arr" etter det. Ganske spennende iGrunnen.

ja takk til lilla strek!! For det var da utrulig plagsomt å få den der helsesøstra " opp i halsen " ( hoo hooo) når man lå i badekaret med rier!

Nei d ante jeg ikke;p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp