visste dere at

Bøllefrø*

Elsker forumet
barn med atopisk eksem bør unngå fargene rød, blå og spesielt marineblå?
de bør heller ikke bruke mørke eller sterke farger.
var på riksen i forrige uke da sykepleier informerte om dette. det var heller ikke noe godt svar på hvorfor, annet enn at de hadde sett forverring av barn som brukte ofte disse fargene...
rare greier, og mini som bare har mørkt under/ull tøy[&:]

de anbefalte også at barna brukte 100%bomull, ikke ull!

Vet om ullproblemet, men det er også noe man kan prøve ut, er ikke alle med atopisk eksem som reagerer, men det har sikkert også noe med hvor ille plaget de er.

Vesla har litt og jeg ser ikke at det blir værre når hun går med ren ull.
Nå er det også konstatert på mini... [:(]

Har ikke hørt om fargene, men det blir jo ofte varmere i sola med mørke klær, så da er det vel større sjanse for at de blir svette/fuktige osv. antar jeg.

Snodig. Vetle har atopisk eksem, men kan ikke si jeg har sett noen merbar forskjell på farger altså.
Jeg kjøper ull med bomull inni til han. Har også hørt det med ull.
Snakket med en veninne som er sykepleier på barneavdelingen på AHUS, hun hadde aldri hørt om det. De har masse atopikere og brukte ull på dem. Så vet ikke helt jeg....

ORIGINAL: *Fie og Rangen*

Snodig. Vetle har atopisk eksem, men kan ikke si jeg har sett noen merbar forskjell på farger altså.
Jeg kjøper ull med bomull inni til han. Har også hørt det med ull.
Snakket med en veninne som er sykepleier på barneavdelingen på AHUS, hun hadde aldri hørt om det. De har masse atopikere og brukte ull på dem. Så vet ikke helt jeg....

er litt snodig, har aldri hørt det før.. men var riksen ved avdeling voksentoppen-astma og allergi der jeg ble fortalt dette.. de jobber hovedsakelig med disse problemene som allergi og astma.. jeg har ikke merket noe forverring av mini med ulltøyet som er marineblått..

Jeg har også hørt det med ull, at mange barn med atopisk eksem kan bli verre med ull-klær... Men det med fargene har jeg ikke hørt... Kanskje verdt et forsøk uansett... om det har noe å si, vil jeg tro man skal merke en forbedring iløpet av kort tid??[8|]

Back
Topp