Viss man trenger og snakke med noen..

Evette

Gift med forumet
Lille "knert" i magen var jo ikke planlagt. Så jeg går rundt med en del tanker og bekymringer angående både svangerskap, fødsel og tiden etterpå. Dette spiser mye av energien min enkelte dager og noen netter sliter jeg med søvn også. Det går jo igjen utover barna jeg allerde har..
Så jeg vil prøve å snakke med noen. Få lufte tanker og følelser og kanskje få tips i hvordan å stresse ned!
Men hvor og hvem skal jeg henvende meg til? Lege? Jordmor? Tilbyr Amathea noe samtaleterapi?

Jeg tenker att jordmor kan være en god samtale partner:-) jeg ville hvertfall henvent meg til en jeg stoler på og som tar seg tid til å forstå meg :-)

Henvend deg til helsestasjonen, de har avhengig av kommune tilbud om å få snakke med jordmor, helsesøster eller psykolog

Jordmor kan du snakke med, og hun kan evt henvise deg til team på sykehus eller tipse om lokale steder i kommunen din.

Jordmor kan du snakke med, og hun kan evt henvise deg til team på sykehus eller tipse om lokale steder i kommunen din.
Men hvordan går jeg frem i grunn? Har første sv.skap kontroll hos lege om 2 uker. Skal jeg ringe sykehus å snakke med de eller?

Men hvordan går jeg frem i grunn? Har første sv.skap kontroll hos lege om 2 uker. Skal jeg ringe sykehus å snakke med de eller?
Ok, det du kan gjøre er å ringe jordmor og be om en time raskt, helst neste uke ellers kan du vente til du er hos legen. Det er bare å si det slik det er. Jeg ble spurt om hvordan det gikk og sa det gikk dårlig pga x y z. Men du kan bare si at du opplever dette så tungt at du har behov for noen å snakke med. Har de familievernkontor der du bor? Sjekk på kommunens nettside eller spør her inne på generelt. Familievernkontoret har gratis parsamtaler. Anbefales! Det er viktig å ta tak i psykisk helse så tidlig som mulig.

Edit: ta direkte kontakt med jordmor eller familievernkontoret i kommunen din.

Ok, det du kan gjøre er å ringe jordmor og be om en time raskt, helst neste uke ellers kan du vente til du er hos legen. Det er bare å si det slik det er. Jeg ble spurt om hvordan det gikk og sa det gikk dårlig pga x y z. Men du kan bare si at du opplever dette så tungt at du har behov for noen å snakke med. Har de familievernkontor der du bor? Sjekk på kommunens nettside eller spør her inne på generelt. Familievernkontoret har gratis parsamtaler. Anbefales! Det er viktig å ta tak i psykisk helse så tidlig som mulig.

Edit: ta direkte kontakt med jordmor eller familievernkontoret i kommunen din.
Takk:)
Ja jeg vil absolutt ta tak i det tidlig! Ikke bra å gå rundt og stresse slik :(

Back
Topp