Visning!

Tingeling!

Betatt av forumet
Ja når dere går på visning, hva er det dere legger mest merke til? Eller hva er det viktigste for dere?

Vi pleier ofte ta oss en kjøre tur rundt i nærområdet først.
Se på lekeplasser, barnehager, skoler osv.
Ta en tur innom nærbutikken og se på utvalg, om det er rent osv.

Når vi kommer inn ser vi først på planløsning.
Garderobeplass, størrelse på rom.
Ser etter fuktskader på våtrom og kjøkken.
Sjekker vinduer.
Er det noe som må pusses opp.
Tenke meg nøye om, er det noe ved denne boligen som i det lange løp vil irritere meg.

Vi har først studert boligprosjpektet opp og ned.. Kjørt forbi huset endel ganger. Passer på at det ligger i riktig skolekrets.
Når vi da kommer så kikker vi på planløsning, soverom, bad, kjøkken, stue, uteområde, mulighet for dobbel garasje.. egentlig alt. Og så kikker vi spesielt på det vi har lagt merke til i rapporten.. sjekker tak ol..

Men tenker dere på interiør osv.? Har det mye å si i forhold til hva dere tenker om hvordan dere vil ha det? Jeg for min del synes det er viktig at det er helt ryddig og egentlig så lite møbler som mulig. Så en på en måte ikke blir "påvirket" av stilen til de som bor der. Men ofte er det vanskelig når folk har overfylte hus!

Jeg mener man må ha litt stæsj for å lage litt atmosfære, men kutte det ned til det helt nødvendigste. Familibilder osv på veggene bør vekk. Ellers mener jeg at friske blomster og en ekstra innsats på visningen viser kanskje at det kan være ordentlige mennesker som bor der![;)]

Men ellers er jeg ganske så enig med eier av en gutt[;)]

legger merke til hvordan vegger det er, om det er tapet som er dårlig lagt, buler osv.
det er MYE jobb i å rive tapet for så å legge ny.
rør, når er det fra og har det vært vannlekkasjer-eventuelt hvor og hva ble skadeomfanget.
det elektriske anlegget + hvor høye strømutgifter er det.
selvsagt FUKT!-har det vært, eller er det-HVOR.
Gulv, er det kaldt. hvordan er det isolert.

ellers er jo vinduer greit å sjekke, om det er selveier-samme gjelder ytterdør, utvendig-bekledning,tak ++.

Beliggenhet og potensiale.

Hvis det er dyrt sjekkes bad/våtrom og kjøkken nøye, og det bør være bra. Hvis det f.eks er gammelt, stort og i pris som jeg mener står til alder og hvordan det er bryr jeg meg ikke om bad og kjøkken på samme måten, fordi man får litt det man betaler. Jo dyrere pr kvm, jo høyere er lista hos meg.

glemte en viktig ting: hvordan det lukter i huset/leiligheta!! om det lukter rent, røyk, rått etc.. hater lukta av røyk, fettos etc, da går jeg raskt ut igjen. særlig hvis det lukter røyk...

Back
Topp