Visne fingre, hender og armer

Utrolig86

Betatt av forumet
Er snart i uke 28. Har de siste 2 ukene spesielt blitt plaget med at fingre, hender og av og til armene - sovner. Det skjer om natt/ morgenen. Det er veldig ubehagelig og ekkelt... I dag har fingrene vært visne hele dagen...

Andre? Hva kan hjelpe ?

Litt motsatt, har leamus i overarmen så den tidvis nesten ligger og rister :P

Jeg har det også sånn, men tenker ikke så mye på det egentlig... Tror ikke det er noe farlig :)

Sniker fra juli.
Jeg har det også slik, og hadde det enda verre i første svangerskapet, da ble det rett og slett VONDT mot slutten, spesielt i håndledd og hender. Slet mye med senebetennelser de 2 neste årene (har en jobb hvor det er mye statisk og repeterende arbeid med armer/hender). Ble operert for Carpal Tunnel syndrom og har vært helt fin de siste årene, men nå begynner altså armene å sovne bort tidvis igjen. Det har nok noe med det økte blodvolumet i kroppen å gjøre, og har ingen tips til deg, men håper det går over etter fødsel! Lykke til!

Fingrene mine er også sånn noen ganger.. Er nok pga økt blodvolum som hun over sier..

Jeg også våknet av jeg var lam i den ene armen her en natt, men kan være jeg bare hadde ligget på den. Har aldri vært SÅ lam før - kjente ikke armen i det hele tatt og måtte bruke den andre til å løfte den over på andre siden for å prøve å riste liv i den, heldigvis kom blodstrømmen til slutt, ekkelt det der!

Samme problemet her. Fikk antydning til carpal tunnelsyndrom noen måneder etter siste fødsel. Tantene mine og bestemora mi har det og er operert for det. Gikk over da jeg ble gravid igjen nå. Våknet flere ganger med visne hender i det siste, så jeg mistenker at det er relatert til graviditeten.

Har det sånn jeg også..var hos tannlegen igår, og mens jeg lå der begynte fingrene å visne..skikkelig ekkelt

Carpal tunnel syndrom,desverre noe noen gravide blir plaget med. For mange går det over når alt vannet forlater kroppen etter fødselen :)

Samme problem her også.. Men hos meg skjer det ofte i føttene også :/ Håper dette går over så fort den lille har kommet til verden :)

Back
Topp