Viser man tidligere ved to tette svangerskap?

Texmex

Glad i forumet
Oktoberbarna 2021♡
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei!

Har en liten på 7 mnd og er 4 uker på vei med nestemann. Så en youtube video hvor en som var i samme situasjon delte et bilde av seg selv 10 uker på vei med nr.2. Det så ut som hun var i alle fall 20 uker på vei. Hun sa da at hun begynte å vise mye tidligere ved andre svangerskap.

Vi ønsker å utgangspunktet å holde det nye svangerskapet skjult en stund. Er det urealistisk når svangerskapene er så tette? Folk som har erfaring?
 
Her er jeg 7 uker på vei. Hatt 2 svangerskap bak meg som gikk bra og nylig 2 MA. Føler meg kjempestor, har ikke sjangs til å skjule det stort lenger.
 

Vedlegg

  • IMG_20220502_081235_edit_280919402180569.jpg
    IMG_20220502_081235_edit_280919402180569.jpg
    1,1 MB · Visninger: 119
Det kommer litt an på, men ofte har man ikke trent opp magemusklene så veldig så kort tid etterpå og hvis de er svake fra forrige runde vil magen oftere poppe tidligere fordi det ikke er like mye som holder igjen . Noen har fortsatt også glippe mellom magemusklene. En del har igjen kanskje ikke kommet ned til samme vekt som før svangerskapet og det vil også påvirke.
Hvis man får mage tidlig, typ i første trimester, er det som regel fordi man har mye luft i tarmene. En blir lettere oppblåst som gravid. Det går som regel ned igjen rundt uke 12 også kommer den ordentlige babymagen.
Livmoren som muskel har jo utvidet seg tidligere så den kan også raskere bli stor tidligere - men sluttresultatet på magen pleier å bli det samme.
 
Her er jeg 7 uker på vei. Hatt 2 svangerskap bak meg som gikk bra og nylig 2 MA. Føler meg kjempestor, har ikke sjangs til å skjule det stort lenger.
Høres ut som dere har hatt en tøff reise. :Heartred Magen din er veldig flott da, men kan ha forståelse for at den føles stor når det er såpass tidlig enda. Sånn sett synd vi skal inn i sommersesongen, for da er det så mye vanskeligere å skjule :knegg: Takk for tilbakemelding!
 
Det kommer litt an på, men ofte har man ikke trent opp magemusklene så veldig så kort tid etterpå og hvis de er svake fra forrige runde vil magen oftere poppe tidligere fordi det ikke er like mye som holder igjen . Noen har fortsatt også glippe mellom magemusklene. En del har igjen kanskje ikke kommet ned til samme vekt som før svangerskapet og det vil også påvirke.
Hvis man får mage tidlig, typ i første trimester, er det som regel fordi man har mye luft i tarmene. En blir lettere oppblåst som gravid. Det går som regel ned igjen rundt uke 12 også kommer den ordentlige babymagen.
Livmoren som muskel har jo utvidet seg tidligere så den kan også raskere bli stor tidligere - men sluttresultatet på magen pleier å bli det samme.
Jeg har fortsatt en liten glipe. :bag: Blir spennende å se, ønsker å holde det hemmelig i alle fall til første ul rundt 10 uker, så får se om det går veien.
 
Høres ut som dere har hatt en tøff reise. :Heartred Magen din er veldig flott da, men kan ha forståelse for at den føles stor når det er såpass tidlig enda. Sånn sett synd vi skal inn i sommersesongen, for da er det så mye vanskeligere å skjule :knegg: Takk for tilbakemelding!
Jeg er til vanlig helt flat, så å skjule det i sommer i bikini blir klin umulig. Ja, vært veldig tøft og stresser som bare det nå, dødsredd for å miste men håper det går bra:)
 
Jeg har fortsatt en liten glipe. :bag: Blir spennende å se, ønsker å holde det hemmelig i alle fall til første ul rundt 10 uker, så får se om det går veien.

Erfaringsmessig så er man mye mer obs på sånne ting selv enn andre er :) Og kan jo unngå å bruke overdeler som strammer over magen, så burde det helt sikkert være mulig å skjule det til forbi 12 uker. Litt mer stress om du skal på stranda kanskje, men det er heller ikke uvanlig å ha litt gravidfasong på magen etter å ha født barn.
 
Har tre tette barn (3 år og 4 mnd mellom eldstemann og minstemann). Min mage har kommer tidligere og tidligere for hver gang. Har klart å skjule det til uke 12, men da har jeg måtte være kreativ i kles veien (vide gensere, tunika, sjal o.l). Min erfaring er at de rundt ikke er like fokusert på mage størrelsen som meg (ikke så mange som forventer ny graviditet så kort tid etter fødsel).
 
Jeg ble gravid 9 mnd etter første. Holdt det skjult til uke 20 ;) dette var på sommeren også. folk tenkte vel bare at det var fra første. Nr 3 holdt jeg skjult til uke 18, men kunne fint gått litt til. Men dette er på vinteren hvor jeg da har gått med store gensere og mye svart :)
 
Jeg har to tette. Magen kom veldig fort med nr to. Fikk delte magemuskler også den andre graviditeten og skikkelig tutmage med strekkmerker foran. Venter fire år før jeg ble gravid igjen, da var jeg tilbake til slik det var med første svangerskap. Ingen delte magemuskler eller strekkmerker. Magen kom heller ikke så tidlig. Ventet lenge med å fortelle det. Med nr to var det lett å se tidlig
 
Hei!

Har en liten på 7 mnd og er 4 uker på vei med nestemann. Så en youtube video hvor en som var i samme situasjon delte et bilde av seg selv 10 uker på vei med nr.2. Det så ut som hun var i alle fall 20 uker på vei. Hun sa da at hun begynte å vise mye tidligere ved andre svangerskap.

Vi ønsker å utgangspunktet å holde det nye svangerskapet skjult en stund. Er det urealistisk når svangerskapene er så tette? Folk som har erfaring?

Selv om det er 10 år mellom så viste det tidlig med både andre og tredje hos meg. Jeg så 20 uker på vei ut i uke 6 med 3.mann, og ved 8 uker med andremann. Tror kanskje det spiller inn hvor trent du er også da, men også symptomer. I dette svangerskapet slet jeg med kraftig oppblåsthet i 1. trimester, så det sier deg selv at magen blir stor og rund da. Jeg skjulte det noe med klær i starten da. Det gikk fint, selv om jeg foretrekker tettsittende plagg :)
 
Back
Topp