Viser ikke interesse

L

Lykkesrus

Guest
Hei. Den siste tiden har jenta vår sluttet å vise noe interesse for oss som foreldre når vi leverer henne i barnehagen. Før så kunne hun vinke og si ha det når vi skulle gå.. Dette har hun plutselig sluttet med! Hun bare ser på oss med et tomt blikk.

Hun kan løpe bort til en av de ansatte når vi kommer, er kjempeglad og energisk.. Men når vi prøver å si ha det, viser hun ingen interesse. Dette er sårt både for mor og far.
 
Har foreløpig ingen barn da jeg venter mitt første, derfor ingen gode smarte ord å komme med, men ville bare si at jeg forstår frustrasjonen din svært godt <3
 
Hei. Den siste tiden har jenta vår sluttet å vise noe interesse for oss som foreldre når vi leverer henne i barnehagen. Før så kunne hun vinke og si ha det når vi skulle gå.. Dette har hun plutselig sluttet med! Hun bare ser på oss med et tomt blikk.

Hun kan løpe bort til en av de ansatte når vi kommer, er kjempeglad og energisk.. Men når vi prøver å si ha det, viser hun ingen interesse. Dette er sårt både for mor og far.
Hei!
Avskjedssituasjoner kan være vanskelige.- både for barna og for de voksne. Det at datteren deres ikke viser dere foreldre særlig interesse når dere skal gå,- handler ikke om at hun vil "straffe" dere foreldre på noen måte.
Det kan rett og slett bare være, at når hun ser de andre er i full gang i barnehagen, blir hun så ivrig etter å delta i leken,- at hun glemmer alt annet. Det kan også være at hun synes det er trist og vanskelig å ta farvel, og at hun beskytter seg selv, ved å få et gjort i en fart. Mitt råd er at dere fortsetter å si ha det som før, og at dere viser stor glede og bekrefter henne når dere kommer igjen og skal hente henne. Lykke til videre! Hilsen Elin
 
Back
Topp