Viser din baby interesse for smokk/sutteklut/kosedyr?

Ninni

Glad i forumet
Septembermødre <3
Marsboerne2017
Frøkna mi vil ikke ta smokk og viser null interesse for sutteklut/kosedyr :( Det synes jeg er litt leit, for jeg har hørt andre fortelle om hvor praktisk det er med slike ting på f.eks reise, nye steder, i barnehagen osv. når barnet blir litt større. Flere som har slike babyer som jeg har? Er det noen som har eldre søsken som har opplevd at disse har funnet seg slike favoritter når de ble litt eldre?
 
Smokk er helt uinteressant her, noe jeg må innrømme jeg synes er litt teit... Storebror hadde både smokk og koseklut og det var veldig praktisk...... Har en koseklut vi bruker å gi ham når han skal sove, og den er han i ferd med å bli glad i... begynner å gni øynene når han får den om han er trøtt, så tydelig at den kluten betyr at det er sovetid.....
 
Veslejenta mi begynte med smokk med en gang siden hun hadde ett veldig stort sugebehov. Hun er veldig glad i smokken blitt. Putter den i munnen selv å lager "koselyd" med en gang. ;) Men prøver å begerense bruken.
Hun har ikke vært noe særlig glad i kosedyra sine eller kosekluten. Men så fant jeg en liten kosekatt (som ene broren har hatt, og aldri brydd seg om.. )
Det har blitt favoritten hennes. :) Men må ikke ha den med i senga hele tiden. Er ikke blitt avhengig av noe ennå.
Eldstemann brukte ikke smokk, men var avhengig av gulpekluten sin, og etterhvert noen kosedyr når han ble større.
Da han var 1 år fant han ett kosedyr som har vært hans faste følgesvenn siden. Nå er han snart 8 og den er med fortsatt! :)
Han får ikke sove uten!!!! ;)
Mellomste brukte smokk til han var ca ett og ett halvt år.
Han var totalt uinteressert i kosedyr fram til han var ett år. Da møtte han sitt favorittkosedyr. Det er med overalt og er helt avhengig av det fortsatt. :)
 
Nei.
Hun hadde stort suttebeho som baby. Det har hun enda men foretrekker hånd/genseren.
Kosedyr og klut bryr hun seg ikke med.
 
Ja, alle 3 har hatt smokk og sånn "kos" fra Teddykompaniet :)

Men ikke alle begynner med det så tidlig, så bare la henne ha en kos, så kommer det vel :)
 
Smokk, koseklut, koseteppe og den der sophie sjiraffen må være med overalt her :p
 
Min eldste hadde smokk til han var 1år og 2år slutta han på natta også. men har vært avhening av kosebamse i senga.
min mellomste starta ikke med smokk før o var nesten 1år og nå sliter vi med å få ho til å slutte på natta ho er 3år.. i bhg har hun aldri brukt smokk, bortsett fra soving.
min minste på snart 7mndr viser ingen intresse for smokk eller kosedyr, men spiser litt på henda innimellom... gjerne begge tomlene på engang :p håper ho slutter medtomler og ikke vil ha smokk heller.

var nok litt mer konsekvent med min eldste enn min mellomste som er mye staere og nå med 3 barn, så er det ikke alltid like lett å være konsekvent og hvertfall ikke når 3åringen lurer pappan sin rundt lillefingeren i tillegg ;p
 
Her har han brukt smokk helt fra han var noen dager gammel. Veldig sugebehov og vonde pupper :p synes det er veldig greit når han skal sove, men prøver å begrense bruken ellers. Kosebamse/klut viser han ingen interesse for. Mulig vi prøver å gi han det når han blir litt større, eller bare har liggende i senga hans. :)
 
Ga smokk da hun var 1,5 uke gammel og etterhvert fikk hun en kos. Hun brydde seg ikke særlig mye om den i begynnelsen, men den er veldig god å ha nå. Når hun får den ver hun at det er sovetid.
Smokken får hun når vi kjører bil, når hun sover og rett etter amming imens vi koser.
 
Takk for svar folkens :) Ser ut til at babyer bare er forskjellige :) Tenker jeg først kan forsøke å ta med en koseklut i kveldskosestunden og videre i senga. Dersom ikke det er suksess tenker jeg presentere henne for ulike kosedyr når hun blir litt større, ser jo ut som en del av dere har erfaring med at barna gjerne er litt større før de legger sin elsk på noe. Blir spennende å se om hun responderer på noen av dem. Ikke sikkert hun vil ha den jeg synes er finest :p Hun er blitt såpass stor nå uten å ha tatt smokk, så det tenker jeg vi bare lar være, så slipper vi avvenningen senere (hun bruker vel forsåvidt Mamma som smokk om natten,så avvenning blir det vel okke som :p, særlig når det er slutt på permisjonen om en drøy måned....)
 
Takk for svar folkens :) Ser ut til at babyer bare er forskjellige :) Tenker jeg først kan forsøke å ta med en koseklut i kveldskosestunden og videre i senga. Dersom ikke det er suksess tenker jeg presentere henne for ulike kosedyr når hun blir litt større, ser jo ut som en del av dere har erfaring med at barna gjerne er litt større før de legger sin elsk på noe. Blir spennende å se om hun responderer på noen av dem. Ikke sikkert hun vil ha den jeg synes er finest :p Hun er blitt såpass stor nå uten å ha tatt smokk, så det tenker jeg vi bare lar være, så slipper vi avvenningen senere (hun bruker vel forsåvidt Mamma som smokk om natten,så avvenning blir det vel okke som :p, særlig når det er slutt på permisjonen om en drøy måned....)
Jeg har det likedan her. Han nekter sutte, og nå gidder jeg ikke prøve lenger. Nattavenningen var tung med min eldste, men det pågikk bare tre netter så var det over. Så nå må jeg bare bestemme meg for om jeg skal ta kampen før jeg begynner på jobb, eller senere :) Poden har en kosekanin (en sånn med integrert klut), den ligger alltid i senga hannes. Nå er han begynt å spise på ørene :)
 
Har prøvd med noen kosedyr, vil gjerne at hun har det :) Foreløpig er det smokken som må til når det er soving
 
Back
Topp