Vise filmen Skjelvet til 10-11 åringer?

• Trådstarter Trådstarter Pysa?
  • Opprettet Opprettet
P

Pysa?

Guest
Tenker dere om å vise den norske filmen til 10-11 åringer på skolen i matfri? Aldersgrensen er 15 år

Nei.. hold deg til riktig aldersgrense. Foreldre kan vise selv om de føler det passer.

Hadde ikke gjort det selv men hadde heller ikke brydd meg om det ble vist i kengubarnets klasse på den alderen

Skolen er forpliktet til å forholde seg til aldersgrenser!

Nei.

Eldste og noen kamerater av han så den hos oss i sommer, med oss voksne sammen med dem og kunne snakke om det underveis.

Men de likte ikke alle scenene altså.

Skal man vise enten den eller bølgen, ville jeg valgt bølgen.

Jeg er i utgangspunktet for å følge aldersgrensene, men kommer litt an på om ungene ser det alene eller om det er voksne med. Og hva slags type film det er.

Kommer an på ungene. Jeg har aldri hatt noe særlig problem med å se «skumle» filmer, selv når jeg var veldig ung. Andre takler det ikke

I skolesammenheng er jeg veldig uenig i å vise en slik film. Aldersgrenser er der for en grunn. Alle er forskjellige, og i en skoleklasse er det mange forskjellige barn og man kan ikke ta hensyn til alle, dermed ligger man unna slike filmer. Om noen finner ut at barnet deres skal få se en film hjemme, er det opp til foreldrene som kjenner barnet.

Nei. Jeg som mor forventer at skolen følger aldersgrenser. Betyr lite hvilken film det er, det er umulig å si om de kan bli skremte eller ikke da det er veldig mange personligheter i et klasserom.
Vet selv at jenta mi er litt engstelig så hadde blitt ganske sur om de viser filmer for eldre barn/ungdom.

Nei, hva en gjør hjemme med egne barn er greit, men ikke på skolen!

Kommer ann på barnet så i en skole situasjon så NEI absolutt ikke.

I en hjemme situasjon hvor foreldre kan bedømme seøv om barnet takler det og kan være der sammen med de så helt ok:-)

Nei, det synes jeg ikke er greit. Hjemme så jo, hvis man vet ens barn tåler å se det, men på skolen nei.

Nei syns ikke det er oki. Det er en grund hvorfor det er aldersgrense på film osv

Skolen nei.
Men mi på 11 har sett begge filmene men da sammen med oss hjemme. Hu er litt mer moden for alderen.
Men hu ønsker å se både Annabell og IT men det får vente!!!! :)

Jeg synes ikke det er greit :) Hjemme ja, skole nei :)

Selv da vi var på tur med ungdomsskolen fikk vi ikke se filmer med 15-årsgrense fordi ikke alle var 15 enda og de ikke ville ha noen sinte foreldre på nakken!

På vei til leirskole i 7. klasse så vi South Park the movie... Ble et sabla leven i etterkant!

Back
Topp