Hei, trakk en visdomstann i går, underkjeven, og det gjør så sinnsykt vondt 24/7. Våknet masse i natt og knasker Paracet så mye jeg kan. Dritkjipt jeg ikke kan ta Ibux - har dere tips til noe annet jeg kan ta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Naproxen er også et NSAID på lik linje med Ibux, og ikke anbefalt i svangerskapet.Naproxen. Tenker om det evt er begynnende betennelse.
Kan man ta paralgin forte i første/andre trimester?Evt få skrevet ut paralgin forte, litt sterke, men mulig det må til.
I små mengder ja, man kan det. Det er snakk om for noen dager kanskje, det skal gå helt bra. Rådfør deg med lege.Kan man ta paralgin forte i første/andre trimester?
ja man kan det i små mengder, men dette MÅ avklares med lege/tannlege. Varme pakning kan også hjelpe. Litt på siden, men må si at jeg også undrer meg over at tannlegen ville trekke visdomstenner når du er gravid. Både pga smerter i etterkant, men kan jo være ganske kritisk hvis det oppstår komplikasjoner.Kan man ta paralgin forte i første/andre trimester?
Hadde ikke noe valg. Tanna hadde sprukket og nerven var eksponert. Tannlegen sa jeg kunne ta litt paralgin forte. Ikke bra for babyen at jeg har for mye smerter heller. Men tror jeg har fått infeksjon. Skal tilbake i morgen:ja man kan det i små mengder, men dette MÅ avklares med lege/tannlege. Varme pakning kan også hjelpe. Litt på siden, men må si at jeg også undrer meg over at tannlegen ville trekke visdomstenner når du er gravid. Både pga smerter i etterkant, men kan jo være ganske kritisk hvis det oppstår komplikasjoner.
Å huff, stakkars deg!!! Det høres helt grusomt ut. Godt å høre at du får sjekket det opp i morgenHadde ikke noe valg. Tanna hadde sprukket og nerven var eksponert. Tannlegen sa jeg kunne ta litt paralgin forte. Ikke bra for babyen at jeg har for mye smerter heller. Men tror jeg har fått infeksjon. Skal tilbake i morgen:

takk takkÅ huff, stakkars deg!!! Det høres helt grusomt ut. Godt å høre at du får sjekket det opp i morgen![]()
Hvordan gikk det i dag?takk takkHåper å bli fort frisk!
Fikk vært hos tannlegen i går, der fikk jeg antibiotika og smertestillende som han la som en klump nede i hullet slik at det blir som en propp med kontinuerlig smertelindring. Det hjalp veldig, så i natt har jeg endelig fått sovet et par timer! Det trengte jeg! Håper det blir helt braHvordan gikk det i dag?
Så godt å høreFikk vært hos tannlegen i går, der fikk jeg antibiotika og smertestillende som han la som en klump nede i hullet slik at det blir som en propp med kontinuerlig smertelindring. Det hjalp veldig, så i natt har jeg endelig fått sovet et par timer! Det trengte jeg! Håper det blir helt bra