Pia81
Elsker forumet
Visdomsord om teddybjørner
Teddyer ser ut til å ha en elskverdig evne til å lytte uten å dømme.
Bjørner gjør livet lettere å bære. De er usedvanlig godt selskap når man er alene.
Teddyens fremste bud er at han ikke kan elske seg selv. Bare andre.
Selv om det er en rift i bamsen din, vil ikke kjærligheten hans renne ut.
Det uforklarlige ligger i ansiktet til bjørnen selv.
Alle de vakre og rørende eksempler på menneskelig kjærlighet. Skapertrang og håndverk er teddybjørnen min favoritt!
Teddybjørner og dukker er veldig forskjellige. Dukker har alltid gode manerer, men man vet aldri hva en teddybjørn kan finne på.[:D]
Pelsen hans er helt tynnslitt, bakhodet er helt skallet og han er veldig svak i leddene. Skal jeg…? Idet jeg vender meg for å gå, ser jeg hvor skuffet teddybjørnen er. "Vær så snill", sier han, "jeg skal ikke være til bry"…
Teddybjørner liker å gå på morgenpiknik om sommeren, slik at de kan nyte solskinnet før det blir for varmt for pelskledde vesener.
Teddybjørnen: en rørende blanding av usigelig tillit og tvil… Liten, myk sak som er utsendt for å gå sine egne veier i en verden hvor klemmer er alt for sjeldne.
Ingen kan hevde at han er vakker, likevel er alle trollbundet av hans sjarm.
Å eie en teddybjørn etter å ha nådd en viss alder, er i sannhet en meget personlig sak.
Paddington nikket tankefullt mens han kikket ut gjennom bilvinduet. Han hadde kost seg overmåte på ferien i Frankrike, men det var hyggelig å vite at hver dag ville bringe noe nytt. "Det er det beste ved å være bjørn", sa frøken Bird. "Det skjer ting med bjørner"
Bare det å vite at teddybjørnen sitter hjemme å venter på deg gjør hver dag bedre.
Du vet at øynene er av farget glass. Så hvorfor der han så fryktelig lei seg ut når du går uten å ta ham med?
Når en bjørn først er blitt elsket av et menneske, vil det bestandig synes i uttrykket dens etterpå.
Det er virkelig forbløffende hvor mange gjennomført modne, veltilpassede voksne som gir husly til en teddybjørn – dette er kanskje grunnen til at de er så gjennomført modne og veltilpassede.
Teddyer trenger ikke være nye eller pene – de trenger bare å være der.
Teddybjørnen min! Den var fylt med alt jeg drømte om.
Uansett hvor jeg er føler jeg meg trygg hvis det er en bamse i nærheten.
Teddybjørner svikter deg aldri.
Hvordan er det mulig å sovne uten å klappe myke bamse?
En bjørn er akkurat så levende som du har bruk for at den skal være…
Alt som er mellom deg og den mørke natten, er deg og Bamse.
Det finnes neppe noe tristere syn enn en våt bamse som henger fra ørene på en klessnor.
Bare hjerteløse mennesker kan gå fra en teddybjørn som ligger med ansiktet ned.
Barn som tar på bamser i butikken er ikke slemme eller ødelegger. De vurderer mykhet – svært, svært forsiktig.
Hvordan klarte barn seg før teddybjørnen kom?
Noen ganger har mammaer og pappaer det for travelt til å lytte. Teddybjørner har det aldri for travelt.
Man kommer aldri helt over tapet på en bamse.
Man må jo spørre seg – hva er det menneskeheten mangler, som kan kompenseres med bamser?
En bjørns verste mareritt er å bli forlatt…
Teddybjørnen min er alltid raus med trøst og råd, men kritikk nekter den plent å komme med.
En bjørn er den eneste som vet at innerst inne er du fortsatt bare fem år.
En bamse ved leggetid er alt jeg trenger.
Når en sønn til slutt flytter hjemmefra, setter han den slitne teddybjørnen igjen på hyllen. Senere, når ingen ser ham, tar han den med seg.
En teddybjørn står ved din side.
Det er behagelig for en bjørn å komme hjem til varmen ved peisen, ta seg en klatt honning, prate med en venn, lese Bjørnens Tidende og til slutt krype under dynen å sove godt hele natten.
Her er Edvard Bjørn på vei nedover trappen, bump, bump, bump, med hodet først, på slep etter Kristoffer Robin. Å dumpe sånn fra trinn til trinn er, så vidt Ole Brumm vet, den eneste måten å komme ned en trapp på. Av å til har han på følelsen at det må være en annen måte hvis bare dumpingen kunne holde opp et øyeblikk, så han rakk å finne ut av det. Men kanskje det ikke er det likevel. Nå er han i hvertfall kommet helt ned og vil gjerne hilse på deg. Ole Brumm.