Vis meg din løsning på organisering av babyklær

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Har du alle klærne bare slengt opp i en skuff eller nøyaktig organisert etter typer, materiale og størrelser?

Vis meg din løsning for organisering. Gjerne med bilder ;)

Hva gjør du med klærne som er en str for store eller for små?
 
Vi har skuffer, hvor de to øverste er klær som et aktuelle først (50-56) sortert i bukse/body/genser/heldress/pysj +, gulpekluter osv. Nederste skuff er sengeklær og pledd (vi har litt for mange :p)
De skuffene imellom er en for hver str opp til 68. Så når vi er ferdig med 50/56, pakkes de bort/gies bort og alt rykket et hakk opp, og str 74 "kommer inn" i en skuff. I 2 bokser i garderoben i gangen har jeg en boks merket med babyklær str 74 og opp, og en med babyklær ytterklær. I den garderoben har vi også alle i familien hver sin skuff til ull, luer, skjerf, fleece osv.
 
Har de aktuelle str i skuffen på stellebordet. Klær fra str 62 og opp (arv etter storesøster) ligger i plastbokser i et skap frem til de skal vaskes og tas i bruk. Kassene er godt merket og sortert , så når tiden kommer for å ta det i bruk er det enkelt å finne frem.
 
Har de aktuelle str i skuffen på stellebordet. Klær fra str 62 og opp (arv etter storesøster) ligger i plastbokser i et skap frem til de skal vaskes og tas i bruk. Kassene er godt merket og sortert , så når tiden kommer for å ta det i bruk er det enkelt å finne frem.
Samme her, bortsett fra at vi ikke har stellebord, men hun har en egen kommode på vårt soverom som tidligere huset sengetøy..
 
Her er alt sortert, vasket og puttet i kommode.
Men vet ikke helt hvordan jeg vil legge klærne oppi slik at det blir lett for samboer å finne ting og for meg.
 
Jeg har lagt str 50 i skuff under stellebordet som vi har på vaskerommet :) der har jeg tre skuffer - i den øverste er det sokker, strømpebukser og luer, i den mellomste er det bodyer, bukser, heldresser og pysjer, og i den nederste er det badehåndkler og stellebordshåndklær, gulpekluter og vanlige kluter.

På soverommet hans har han garderobeskap, der ligger str 56 og 62 klart i hver sin skuff, så "rykker" de ned på vaskerommet under stellebordet når de skal brukes. Yttertøy, tepper og sengetøy ligger også på babyrommet i garderobeskapet.
 
3d72f5c97f1c97c02e825ea88a1c3a88.jpg


Øverst fra venstre: pysj str 50, pysj str 56, ullbodyer og longser/strømpebukser.
Rekke nr 2: body str 50, body str 56, bukser str 56.
Rekke nr 3: omslagsbody str 50, omslagsbody str 56, bukser str 50, bukser str 56.
Den lille kurven i hjørnet til høyre inneholder sokker, votter og slikt.

Må ha system [emoji28] i skuffa under har jeg dresser og slikt.
 
Jeg er litt usikker på om jeg synes systemet mitt er ryddig nok, men tenker vi prøver oss litt frem. Har ikke kjøpt så mye klær enda, så tar det litt som det kommer. Har iallfall en egen hylle med bokser til lillegutt. Der ligger klær i str. 50 og 56. Har egen boks til pledd, en til sengetøy, en til uteklær osv. Klærne som ikke passer ligger i kurver i klesskapet vårt, så de får rykke fram til hyllen hans når de passer. På badet har jeg stellekommode med kurver til gulpekluter, vaskekluter, håndklær etc. Tenker å ha noen rene skift der etter hvert også :)
 
Har skuffer med str 50/56. 62/68. 74.
Skuffer med typ "ute klær litt tykkere sett og kjørepose osv...
Egen skuff for sengetøy
Egen skuff for sokker, luer og smekker etc
 
Har skuffer med str 50/56. 62/68. 74.
Skuffer med typ "ute klær litt tykkere sett og kjørepose osv...
Egen skuff for sengetøy
Egen skuff for sokker, luer og smekker etc
Samme her. Har man sortert slik finner man stort sett alltid det man skal ha :)
 
Oj denne tanken må vel komme snart ja hoho godt eg e med her for dagene fyker og ærlig skal eg være hehe de få klærene vi har ligger i en kasse med merkelappen på og i en.pose de som er arvet i hyllen på søstrene sitt rom hehe har kasser med klær på loftet som må sorteres siden dette blir en lillebror etter mye rosa. Nei altså kor skal han ha klærene hehe den tanken har faktisk ikke truffet meg enda, nei no fikk eg noe å tenke på hehe uff stakkars lillebror du e velkommen altså, bare ikke helt enda..
 
Alt ligger i en plastboks enn så lenge [emoji87][emoji85]
 
b4e29d7597055854a6d6d4af98faec85.jpg


7907a279be097dadf1af39d9d025dfeb.jpg


eda8d64e5ef4aad0dabbf24f2fbc3739.jpg


894b1e86cf1afca523d0533721a6d16b.jpg


Men regner med det blir organisert etterhvert når kommoden kommer opp da jeg av en merkelig grunn elsker å brette og styre med klær [emoji23][emoji85]
 
Null organisering enda, ingenting er jo skrudd opp eller satt på plass.... så foreløbig så ligger klær vasket, brettet og sortert i små hvite IKEA oppbevaringsesker, etter størrelse. De er vel til å ha i kommode, så "litt" organisert kan jeg vel skryte på meg at det er.
 
Tja. Alt ligger i plastboks? Teller det :p Mannen har sååå god tid. Er jo faktisk enda 3 uker til termin så. Vi må kjøpe kommode ;)
 
7581152d53ef8731a7b116c9b3f33886.jpg

Alt i denne kommoden.
949b0a9634b22d1ab00865420a7ab753.jpg

Toppskuff venstre: smokker, flasker, bæresjal, ammeinnlegg, diverse.
Toppskuff høyre: Ca alt av sokker, votter, luer, diverse slikt i alle størrelsene eg har, enda ikke vasket eller organisert.
2+3.etg (fra toppen): klær i str 50+56, de minste klærne ligger nærmest.
Generelt kjøpt /fått mye klær brukt og registrerer at størrelsene er litt variable/en del har krympa i vask. Synd om klærne skulle være for små når de blir pakka fram.
f0da973c9f07d2d74ebfe5848271c36c.jpg

Nest nederste skuff: str 62, klar for "opprykk"
Nederste skuff: litt tøybleiestæsj som er altfor stort foreløpig, vinterdresser str 56/62 og 68.

Oppå står ene bagen klar med stellestæsj til vaskerommet i hovedetg, blir tatt ned etter fødsel. Bleiebøtte tas også ned da.
Sengetøy er i skuffene på senga. Kluter, bleier, håndklær i stellebord, mulig vi skulle hatt noen bodyer der også, men det ser vi etterhvert.

Og har en bærepose med str 68 og en gigantisk med 72+, ikke enda vasket eller sortert, tar det på sikt, foreløpig er de i bagen til venstre i bildet sammen med en gigantisk vognpose.
 
7581152d53ef8731a7b116c9b3f33886.jpg

Alt i denne kommoden.
949b0a9634b22d1ab00865420a7ab753.jpg

Toppskuff venstre: smokker, flasker, bæresjal, ammeinnlegg, diverse.
Toppskuff høyre: Ca alt av sokker, votter, luer, diverse slikt i alle størrelsene eg har, enda ikke vasket eller organisert.
2+3.etg (fra toppen): klær i str 50+56, de minste klærne ligger nærmest.
Generelt kjøpt /fått mye klær brukt og registrerer at størrelsene er litt variable/en del har krympa i vask. Synd om klærne skulle være for små når de blir pakka fram.
f0da973c9f07d2d74ebfe5848271c36c.jpg

Nest nederste skuff: str 62, klar for "opprykk"
Nederste skuff: litt tøybleiestæsj som er altfor stort foreløpig, vinterdresser str 56/62 og 68.

Oppå står ene bagen klar med stellestæsj til vaskerommet i hovedetg, blir tatt ned etter fødsel. Bleiebøtte tas også ned da.
Sengetøy er i skuffene på senga. Kluter, bleier, håndklær i stellebord, mulig vi skulle hatt noen bodyer der også, men det ser vi etterhvert.

Og har en bærepose med str 68 og en gigantisk med 72+, ikke enda vasket eller sortert, tar det på sikt, foreløpig er de i bagen til venstre i bildet sammen med en gigantisk vognpose.
Skal lappene beholdes også?:)
 
Back
Topp