vis eg skal male noe

MarcusMamma

Forumet er livet
mørkt brunt vilken maling er best og bruke? noen som vet noen navn så eg har noe og gå etter?
oljemaling er vell best????

er noen tre møbler eg skal male...

blir det veldig mørkt da?? vil ha de veldig mørk brun... og må ikke ta såå lang tid siden eg må stå ute pga marcus...
er det ikke mer arbeid?

Er det ubehandlet tre du skal ha mørk brun??
Jeg har brukt sånne små bokser med hobbybeis jeg, og de kan man evt. lakke over etterpå for å få en mer slitesterk overflate, men det går fint uten også siden det er litt lakk i den.
http://www.herdins.no/ (oversikt over produkter og liste over hvilke farger som finnes.)

nå spørr du godt asså hehe... e helt vanlige sånne lyse tre møbler. tror ihvertfall den ene e lakket men ikke de to andre...
men blir ikke de bare litt mørk av sånn.
vil ha nesten brun svart eg....

Jeg beisa et nattbord og en kommode som var syrebeisa fra før, og det ble veldig mørkt værfall. Men kan ta et bilde av kommoden så du kan få se om du vil....?
Det går an å beise over lakk også, men da vil jeg anbefale å pusse lett over før du beiser slik at underlaget ikke er for glatt, blir lett striper i lakkbeisen ellers.

*jobber med saken*[;)]

Sånn ser den ut, det finnes jo mørkere enn dette også da.
Måtte bare se Frustrerte Fruer før jeg la inn bilde. [:D]

den var kjempe fin farge på.
men kunne tenkt meg ennå mørkere... helt helt mørk brun... nesten brunsvart...
vet du om de har så mørk eller om det beste er og male dn da?

Den er mørkere enn den ser ut for på bildet pga blitzen. Men om du beiser 2 strøk så blir det jo mørkere også da. Men du kan jo bruke den som heter svart-brun....lurer på om den jeg brukte er mørk eik...er ikke sikker..[8|]

Hva med rett og slett bare snakke med et malerfirma? Et firma der de selger maling? De pleier å ha peiling på maling...
Det kommer nemlig veldig mye an på hva du skal male og hvordan du vil det skal se ut etterpå... Fargene får du akkurat som du vil. Ha med deg en fargeprøve som er tilnærmet den fargen du vil ha så blander de den til deg. Den fargeprøven trenger ikke å være en "fabrikkbrosjyre" men kan like godt være noe helt annet i den samme fargen du vil ha, for eksempel et helt vanlig papirark, tøystykke eller noe lignende med den fargen som du vil ha...

ja ikke dumt... skal prøve finne noe med den fargen eg vil ha[:D]
thank you for tips

Jeg har brukt den som heter svart brun.Ble kjempemørk og fin.
Så i Maling har jeg nettopp kjøpt brunsvart men har ikke malt enda, så jeg vet ikke hvordan resultatet blir.

ORIGINAL: anie

Jeg har brukt den som heter svart brun.Ble kjempemørk og fin.
Så i Maling har jeg nettopp kjøpt brunsvart men har ikke malt enda, så jeg vet ikke hvordan resultatet blir.

kan eg få se den du har malt/beiset?
og få se før og etter bilde av den du skal male?

selger sånn brun svart beis på ikea..en venninne av meg kjøpte der å det ble knall fint[;)][;)]

er det mye arbeid og beise? eller er det samme som male? *litt blond på dette område*

Om du skal beise MÅ treverket være ubehandlet. Du må da evt slipe ned hvis det er lakk på.

Men, skal du male, er det bare å male rett på med oljemaling. Eller bruke heftgrunn for så å bruke vannbasert. da kan du male inne uten for mye avgasser!!!!

Regel: er det glatte overflater  ( ikke slette, men glatte som i lakk , maling osv) må man bruke oljemaling og / eller evt heftgrunne først slik at malinga setter seg.

Skal man beise MÅ det være ubehandlet tre slik at beisen får til å trekke seg inn i treet!!

oki tusen takk
den ene e lakk over så da er det vell best og male alt så det blir likt....
eg orker ikke pusse ned og sånn. skal stå ute og da tar vil eg bli ferdig så fort så mulig og da orker ikke eg sånn pussing....

Back
Topp