virus!

Mrs b

Forumet er livet
VIP
god morgen alle sammen!sitter her å lurer på når den stygge hosten til snuppa min skal gå over??for ikke å nevne alle bleieskifta vi har om dagen!

var hos legen på torsdag da hadde hun alerede vert syk noen dager...fikk beskjed om at hun hadde virus og fikk resept på hostesaft[8|]

så nå nermer det seg en uke hun ikke har vert i form,litt bedre på matlust og humør men langt i fra frisk!

hvor lenge er det normalt å ha et slik virus da??

har prøvd med honning i melka i går også,prøver i dag også.andre tips tas i mot med stooor takk!

[:)]Alexander var syk i litt over tre uker han.... Virus er noe dritt - men det er bare å bite tenna sammen å krysse fingrene for at ungen blir fort frisk!
Barn under ett år skal ikke ha honning! Står på honningboksen også! Det er på grunn av faren for en bakterie som kan finnes i honningen. Bakterien kan være dødelig for de små!
Gi henne vann ,ev. baby eplejuice blandet med vann.
Lykke til ,og god bedring!!!!!!!!

ORIGINAL: MICAmor

[:)]Alexander var syk i litt over tre uker han.... Virus er noe dritt - men det er bare å bite tenna sammen å krysse fingrene for at ungen blir fort frisk!
Barn under ett år skal ikke ha honning! Står på honningboksen også! Det er på grunn av faren for en bakterie som kan finnes i honningen. Bakterien kan være dødelig for de små!
Gi henne vann ,ev. baby eplejuice blandet med vann.
Lykke til ,og god bedring!!!!!!!!

hørte søsteren min  sa hun hadde fått et skriv ang at di ikke skulle ha honning nå når hun leverte gutten sin her[:o]hvorfor insisterer svigermor på å gi henne honning vist det kan være dødelig?dette burde jo man vist like mye før som nå????herregud ble helt satt ut her jeg nå![:(]hun sa at det var besvist at honning dreper bakterier like bra som penselin å pakka ned krukka i baggen hennes![:@]

sto ikke på krokka jeg fikk av svigermor...den er fra barheein![8|]

Du har rett i at honning ikke bør gis til spedbarn. Det skyldes at honning kan inneholde ørsmå mengder av bakterien clostridium botulinum som kan forårsake sykdommen botulisme. Bakterien blir normalt uskadeliggjort av syren i magesekken hos et voksent menneske. Barn under et år produserer lite magesyre og er derfor mindre beskyttet.

Bakterien produserer en svært kraftig nervegift. Typiske symptomer er oppkast, magesmerter, tørr munn og synsforstyrrelser. Ofte er det diare i starten men det kan utvikle seg forstoppelse på grunn av lammelse i tarmmuskulaturen. Ved alvorlige infeksjoner kan lammelse av pustemuskulaturen forårsake døden. Det fins motgift, slik at det er viktig å stille diagnosen så tidlig som mulig. Sykdommen er heldigvis sjelden i Norge.

det er siste gang jeg tar i mot råd fra svigermor....ble så fortvila at jeg har bare lyst å begynne å grine akurat nå!!!!!!![:@]

[:@][:@][:@]

har nok villa kontakta legen bare for sikkerhets skyld..

Back
Topp