Virus- og bakterieinfeksjoner

Nei helsike heller

Forumet er livet
Desemberskattene 2024
Jeg har vært syk (forkjøla, bihulebetennelse og nå også vond hals) i 2,5-3 uker. Vet at man har dårligere immunforsvar når man er gravid, men det får da være måte på. Det er jo bare en forkjølelse!? Skal ikke kroppen klare å bli det grann friskere i løpet av så lang tid?

Husker jeg hadde en drøy runde i slutten av forrige svangerskap også, men da var det koronatid og unge nr. 1 var også syk. Nå har alle de andre vært friske i to uker, men jeg hangler fortsatt.

Andre som merker at det tar lengre tid å bli frisk fra ulike infeksjoner når man er på tjukka? Noen som har råd (utover det å isolere seg og ta det med ro, noe som ikke er mulig :hilarious: )?

Ja ting tar lengre tid , kroppen bruker all sin energi på å lage et menneske :Heartred Så andre ting nedprioriteres .

Sniker
Jeg var syk ca hele tiden sist jeg var gravid, hadde termin i mars. Eller hvertfall fra typ september og til over jul. Det var under korona så ble sikkert skånet for litt også. Immunforsvaret blir så dårlig når man er gravid at det er helt drøyt synes jeg. Men eneste tips er hvile når det er mulig og drikke mye vann. Og knaske små biter rå ingefær. Slimløsende og lindrer kløe/hoste i halsen. Leste at immunforsvaret blir overaktiv når du er gravid og dermed blir man dårligere når man først blir syk. Gir ikke mening men er vel en grunn til det :p
Og slimhinner hovner opp slik at man blir tettere ved forkjølelser.

God bedring :) ❤️

Jeg var stadig vekk syk med da jeg gikk gravid med andremann. Alle bakterier og virus som barnehagebarnet dro med seg hjem, ble jeg smittet av. Og jeg ble ofte veldig dårlig med høy feber osv. Før jeg fikk barn var jeg nesten aldri syk!

Det tar både lengre tid OG jeg ser ut til å være en magnet når det kommer til virus. Får ALT når jeg er gravid

Tror jeg er unntaket som bekrefter regelen. Jeg er aldri så frisk som når jeg er gravid. Nå kan det være pga jeg har lagt på sykehus de fleste svangerskap, men første og siste var jeg mye hjemme, og jeg var frisk da også.

Sniker; jeg var også ekstremt mye syk som gravid nå sist. Nå GIKK det veldig mye greier også, men vi var syke i både desember, januar, februar og mai, liksom.. (Mon tro om vi ikke fikk litt forkjølelse i juni også..).

Og jeg var selvsagt tett og hostete i flere uker ene gangen. :rolleyes:

Tror jeg er unntaket som bekrefter regelen. Jeg er aldri så frisk som når jeg er gravid. Nå kan det være pga jeg har lagt på sykehus de fleste svangerskap, men første og siste var jeg mye hjemme, og jeg var frisk da også.
Kan hende virusene tenkte du hadde nok med kvalmen!

Sniker; jeg var også ekstremt mye syk som gravid nå sist. Nå GIKK det veldig mye greier også, men vi var syke i både desember, januar, februar og mai, liksom.. (Mon tro om vi ikke fikk litt forkjølelse i juni også..).

Og jeg var selvsagt tett og hostete i flere uker ene gangen. :rolleyes:
Nå sist? Har du født? *sjekke dagbok*

Ellers alle andre: Takk for svar. Godt å vite at jeg ikke er den eneste. :hilarious:

Back
Topp