Virker som melka mi forsvinner :(

• Trådstarter Trådstarter EFM
  • Opprettet Opprettet
E

EFM

Guest
Jeg drikker ammete, men virker ikke som det hjelper. 
Jeg pumper ofte slik at vi alltid har flasker klare, men de siste gangene jeg har pumpa kommer det nesten ingenting. Er sikker på at det sier poff inni puppen og det bare er støv inni der noen ganger 

Noen tips?

Du trenger ikke miste melka selv om du ikke får ut noe om du pumper, og det er veldig vanlig at etter sprengen forsvinner og melken tilpasser seg babyens behov at det føles som de blir litt tomme!!
drikk havregryns-suppe eller spis havregryns-grøt og rød saft, ifølge min farmor.:)
Drikk rikelig med væske og amm ofte, det er ikke alle som får opp produksjonen med å pumpe. Nattamming øker produksjonen best sa hs her da!
:)

Pumpe er aldri så bra som en diende baby, iallefall ikke i starten. Virker jenta fornøyd og mett? Hvis ja, så har du nok melk. Det er ikke alle som har ekstra melk til å pumpe ut i tillegg til selve ammingen, hvis jeg har forstått deg rett.

Trenger man å øke melkemengden, så må man amme ofte, spesielt om natten. Håper det ordner seg.

Du ammer ikke? For da hadde svaret vært, amme hele tiden, spesiellt på natta. Kanskje du kan pumpe på natta?

Hvorfor får jeg opp en innloggingsboks for vitytes.no når jeg går inn på denne tråden...? (iPhone) Og hvem driver den siden?

Jeg hadde nok melk til jenta mi men ikke noe mer. Pumping stressa meg så der kom det til slutt så lite at det ikke var noen vits. Sår ble jeg av pumpen også, men ikke jentungen.
Det som er viktig er at babyen får suge lenge på puppen sånn at den tømmer den. Mi ville gjerne gi seg etter at melken sluttet å strømme av seg selv og hun måtte aktivt suge. Hun var tilsynelatende ferdig etter max 2 min, men det går jo ikke.

Men selv uten pumping så ammet jeg til hvert måltid frem til 7-8 mnd og da morgen og kveld+natt med gradvis nedtrapping til 13 mnd. Også mine pupper var noen slappe sekker men melk var der jo!

Nedsig skrev:
Hvorfor får jeg opp en innloggingsboks for vitytes.no når jeg går inn på denne tråden...? (iPhone) Og hvem driver den siden?

Fikk jeg også. Leser fra htc...

Her er gode råd fra meg mtp ammingen:
1: Ro heeeelt ned. Ligg på sofaen, kos med bebisen, sov og spis de neste dagene.
2: Pump eller amme ofte.
3: og husk: det er liksom ikke så mye mat bebisen trenger i magen sin om gangen når den er så liten.

Nedsig skrev:

Det skjer i mange tråder. Startet i går hos meg og det kommer opp et slikt bilde når jeg skal inn i mange tråder.

Jeg vil råde deg til å spise bra med mat. Jeg merket godt på melkeproduksjonen hvis jeg spiste for lite.

Så når jeg trappet ned på maten -> gikk melkeproduksjonen ned, og når jeg økte matinntaket -> gikk den opp igjen.

Nedsig skrev:

Det er meg tror jeg, jeg har vært bruker av vitytes og den siden ble angrepet av spammere og har blitt hacket. Nå er den nede, men etter jeg var der sist så har den innloggingsgreia dukka opp, jeg skjønner ikke hvorfor... Men nå har jeg bytta nettleser. Men det er innmari rart at den dukker opp hos dere også???
Sorri HI, off topic..

Back
Topp