Vippestol

Bubba

Elsker forumet
Marsboerne
Heisann, har en vippestol som er gull verdt. Jeg bruker å sette lillemann i stolen når jeg skal dusje eller gjøre noe annet som krever at han sitter på et sted. Han sitter jo ikke der lenge, men syns allikevel det er et fint redskap når jeg skal gjøre forskjellige ting. Men på vippestolen står det max 9kg, og han har jo bikka 9kg nå. Hva annet kan jeg bruke isteden for vippestolen? Vil liksom ha oversikten over guttungen når jeg er i dusjen.
 
Jeg legger henne bare på gulvet, dusjen min tar 2min. Hun rekker å åle seg litt hit og dit men.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg legger henne bare på gulvet, dusjen min tar 2min. Hun rekker å åle seg litt hit og dit men.


Sent from my iPhone using BV Forum
Det tør jeg ikke, da er han brått inne bak do eller under vasken eller river ned håndklær fra hyller, slår hodet i flisene og på vei inn i dusjen. Hehe
 
Det tør jeg ikke, da er han brått inne bak do eller under vasken eller river ned håndklær fra hyller, slår hodet i flisene og på vei inn i dusjen. Hehe

Hun ligger faktisk i stua med lekene si ne. På bade går ikke, siden vi har dusj rett på gulvet = blir klissvåt.
Skal jeg vaske håret osv. så sitter hun i vippestolen. Dere har ikke lekegrind?

Vi har ikke det, men tror jeg evt vil sette henne i tripp trappen og skyve den forann baderomsdøra eller noe sånnt..vi bor bare på en etasje da.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har han i vippestolen nå selv om han er over ni kilo, men blir vel pakka bort snart. Etterhvert tenker jeg i lekegrind eller i spisestolen hans, den er sånn gammel som man kan vippe ned, så får han bord også. Helt uaktuelt å ha han på gulvet når jeg dusjer. Da spiser han opp doen eller dobørsta eller noe sånn;)
 
Vi har heldigvis toalett og bad separert. Men hun slikker på sluket da, for det er utenfor dusjkabinettet. Ellers dusjer jeg stort sett når hun sover eller på kvelden når hun har lagt seg.
 
Har vippestol fra Babybjørn, usikker på akkurat kg grense, men er bilde av en 2 åring som bruker den som tv-stol på esken, så jeg tror den går til ca 15 kg. Hvis du har bruk for vippestol en stund fremover kan du jo kanskje finne en sånn brukt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har vippestol fra Babybjørn, usikker på akkurat kg grense, men er bilde av en 2 åring som bruker den som tv-stol på esken, så jeg tror den går til ca 15 kg. Hvis du har bruk for vippestol en stund fremover kan du jo kanskje finne en sånn brukt :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Vår er babybjørn også og det står på warning lappen at den kan brukes av barn som ikke kan sitte selv opp til ni kilo og opp til tretten kilo for barn som kan gå og sitte selv, men da skal sittereima taes vekk.
 
Vår er babybjørn også og det står på warning lappen at den kan brukes av barn som ikke kan sitte selv opp til ni kilo og opp til tretten kilo for barn som kan gå og sitte selv, men da skal sittereima taes vekk.
Synes det er merkelig, for da betyr det jo at den tåler en vekt opp til 13 kg.
 
Vår er babybjørn også og det står på warning lappen at den kan brukes av barn som ikke kan sitte selv opp til ni kilo og opp til tretten kilo for barn som kan gå og sitte selv, men da skal sittereima taes vekk.

Oppdaget det nå jeg og, hehe. Her veier mini straks 10 kg, men tar sjansen på å bruke den fortsatt, tenker det er lagt inn ganske hissige sikkerhetsmarginer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Synes det er merkelig, for da betyr det jo at den tåler en vekt opp til 13 kg.
Det har nok med sjansen for at den skal velte. At de kun kan garantere at den ikke skal velte når barnet bøyer seg frem eller til siden opp til ni kilo med selen på. Uten selen vil jo ikke barnet kunne bøye seg frem på samme måte. Det vil jo da nødvendigvis falle ut.
Oppdaget det nå jeg og, hehe. Her veier mini straks 10 kg, men tar sjansen på å bruke den fortsatt, tenker det er lagt inn ganske hissige sikkerhetsmarginer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Tar sjansen litt til jeg å. Hvertfall til han kan sitte selv litt lengre i spisestolen sin. Med lekegreia på får han jo heller ikke bøyd seg så langt frem.
 
Det har nok med sjansen for at den skal velte. At de kun kan garantere at den ikke skal velte når barnet bøyer seg frem eller til siden opp til ni kilo med selen på. Uten selen vil jo ikke barnet kunne bøye seg frem på samme måte. Det vil jo da nødvendigvis falle ut.

Tar sjansen litt til jeg å. Hvertfall til han kan sitte selv litt lengre i spisestolen sin. Med lekegreia på får han jo heller ikke bøyd seg så langt frem.

Her sitter han rimelig stille, hehe. Får ikke til å sitte godt i høystol enda.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg setter han nok i vippestolen litt til og tar sjansen på at det går greit. Han sitter jo rolig i den i 5minutter, så begynner han å bli lei. Storesøster var vel ca 11mndr når ho bikka 9kg, så hadde aldri det problemet. Slenger opp reisesenga og bruker det som lekegrind etterhvert. Eventuelt om jeg dusjer når han sover :p takk for svar.
 
Jeg var hos mamma nå, vi har en vippestol som hun nesten veltet framover i fordi hun setter seg opp.
Det har ikke skjedd i den vi har hjemme, for da holder hun seg fast i leka når hun setter seg opp.
Men her er hun veldig aktiv, og prøver å sette seg opp over alt.
 
Legger hun gjerne i senga si, den er vegg i vegg med badet. Da ligger hun fint der å leker. Men det er på de kjappe dusjene. Skal jeg dusje lenge venter jeg til hun sover, eller pappaen er hjemme
 
Jeg var hos mamma nå, vi har en vippestol som hun nesten veltet framover i fordi hun setter seg opp.
Det har ikke skjedd i den vi har hjemme, for da holder hun seg fast i leka når hun setter seg opp.
Men her er hun veldig aktiv, og prøver å sette seg opp over alt.

Min kan fint lene seg helt frem og henge i den selen fremover. Når leka ikke er på. Men stolen velter ikke fordi om. Har ei venninne som sa sønnen hennes lente seg frem og plukket opp leker på gulvet, men det gikk fint. Han var riktignok ikke ni kilo
 
Min kan fint lene seg helt frem og henge i den selen fremover. Når leka ikke er på. Men stolen velter ikke fordi om. Har ei venninne som sa sønnen hennes lente seg frem og plukket opp leker på gulvet, men det gikk fint. Han var riktignok ikke ni kilo
Ja, jeg var ikke bekymra for at stolen skulle velte, men hun kom seg ikke opp igjen uten hjelp da:) Ble liksom hengende framover med hodet mot tærne.
Så jeg brukte den bare når jeg skulle gi henne mat, hun kunne ikke sitte der mens jeg ordnet maten en gang, for hun sitter jo ikke stille!
Gleder meg veldig til vi kan bruke en høystol.
 
Har tatt de med i dusjen etterhvert jeg. Har hatt babyen i flexibath inni dusjsonen og latt de plaske i vei mens jeg har dusjet :)
 
Back
Topp