Vippestol - hva er viktig?

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg sitter og ser på vippestoler, og aner ikke hvilken type vi skal velge. I alle forum jeg kommer over sverger majoriteten til Baby björn, men det er ingen som sier noe om årsaken til det? Hva er det baby björn sin har, som ikke de andre har? Hvorfor er den så bra?

Når jeg ser på bilder og leser beskrivelser av de ulike stolene, så syns jeg baby björn sin ser mye mer "simple" ut.. Det er liksom en vippestol rett opp og ned, ingenting mer med det.. Mens mange av de andre typene har ulike funksjoner og duppedingser som de skryter av. F.eks. så jeg en fra Tiny Love, som har tre funksjoner i ett (sitte- og liggefunksjon). Og andre versjoner har vibrering.. osv..

Så - hva er det egentlig som er viktig når man skal velge vippestol? :-)

Babybjørn sin vipper godt, babyen klarer å gynge seg selv :) Og det finnes jo leker du kan henge på. Men den skal vel egentlig ikke brukes på de bittesmå babyene pga de sitter litt vel mye. Jeg har hatt en billig en som kan legges ned, slik at babyen kan bruke den og settes opp i flere hakk. Men den var veldig ustabil når babyen begynte å bli litt større (fra 6 mnd). Tror jeg vil prøve babybjørn denne gangen :)

Babybjørn sin vippestol kan også justeres på 3 forskjellige hakk. Jeg liker den fordi barnet kan vippe seg selv. Barnet sitter godt i den. Lett å legge den sammen og legge den i pose som medfølger om du trenger å transportere den med deg. Trekket er lett å ta av å få vasket :)

Vi kjøpte Chicco Mia vippestol :) Kjøpte den egentlig fordi jeg syntes den ser så god ut å sitte i, og i tillegg kjempefin :) På den kan en velge mellom fast og gynging, er noen enkle tøyleker på den, og sitteputer som støtter :)

application.pdf

Babybjørn sin vippestol kan også justeres på 3 forskjellige hakk. Jeg liker den fordi barnet kan vippe seg selv. Barnet sitter godt i den. Lett å legge den sammen og legge den i pose som medfølger om du trenger å transportere den med deg. Trekket er lett å ta av å få vasket :)
Enig her.. også kan en snu trekket slik at fargene (om man har tofarget) blir motsatt ;) Elsker den vipprstolen..
Det enkle er ofte det beste ..

På "mobben"

Må signere jentene over som skryter av Babybjørn sin vippestol.
Jeg hadde den til gutten min og var kjempe fornøyd. Enkleste er ofte det beste :)

Jeg har solgt min, men det blir nok garantert babybjørn sin igjen.
Vippestolen kan jo ikke brukes helt i begynnelsen uansett så tar det innkjøpet litt etterhvert.
Kan jo også være en kjekk ting å ønske seg til jul ;)

Takk for mange gode tips :-) Var liksom ingen beskrivelse av Baby björn sin i noen nettbutikker, men lange beskrivelser av alle de andre :P men fant en del om den på jollyroom, og syns den virker veldig grei. Baby Björn er i alle fall finest sånn utseendemessig :P

jeg må også signere de over, elsker babybjørn sin vippestol, vi hadde en annen først med masse lys, lyder og vibrering på, men det hadde vi ikke noe behov for og han satt mye bedre i babybjørn og den vippet mye bedre:-)

det er vår erfaring med vårt barn, men alle barn, familier og behov er jo forskjellig :-)

Back
Topp