Vippestol- elektrisk vs manuell

Fudge

Glad i forumet
Julikulene 2020
Gresskarfrøene2023
Ser på vippestoler og valget står mellom elektrisk med svingefunksjon og musikk, eller en helt standard Baby Bjørn. Tenker den elektriske kanskje vil være mer populær slik at man får dusjet osv, mens den vanlige kanskje gjør at barnet trener mer etterhvert? Noen med erfaringer?

Ser på vippestoler og valget står mellom elektrisk med svingefunksjon og musikk, eller en helt standard Baby Bjørn. Tenker den elektriske kanskje vil være mer populær slik at man får dusjet osv, mens den vanlige kanskje gjør at barnet trener mer etterhvert? Noen med erfaringer?
Tok ikke lange tiden før frøkna fant ut hvordan hun fikk fart på babybjørnen, hun storkoste seg :happy: har ikke prøvd elektrisk da!

Babybjørn - greit med en de kan «styre» selv. Har ei venninne som kjøpte elektrisk. Ikke så kult når ungene ikke ville roe seg uten å bli konstant vugga i søvn...

jeg fikk mer enn nok tid til å dusje med vanlig vippestol. I starten ligger de jo bare der og blir ofte rolige av å høre dusjen. Etterhvert fikk hu en tom dorull å leke med eller no annet enkelt. Er ikke nødvendig med så avanserte greier.

Sniker
Uten i det hele tatt å ha prøvd en elektrisk vippestol vil jeg anbefale babybjørn fordi babyen sitter godt i den, og den vipper fint, men først Og fremst fordi mange babyer lærer seg å vippe SELV. Min kunne det rundt 3 mnd, sparket selv med beina sånn at stolen vipper. Før dette hadde jeg ikke behov for at den skulle være i bevegelse utenom at jeg vippet litt på den.
Timet dusjing til rett etter mat og bleieskift og det funka bra. Og i urolige perioder dusjet jeg mens far passet baby på morgen eller på kvelden :)

Sniker, vi hadde en fisher price som baby både kunne vippe på selv OG som hadde vibrasjon under rumpa, hadde ei med myyye magetrøbel og kolikk tendenser og den vibrasjon funksjonen var redningen de første 4 mnd.

Me hadde begge deler, og det var baby bjørnen som blei brukt mest. Den elektriske trur eg ho låg i 2 gonger, roa seg ikkje heilt i den. Samt at baby bjørnen er lett og hendig å bæra med seg rundt i huset eller i bilen på besøk til nokon :)

Vi har hatt både babybjörn og en elektrisk. Babybjörn var uten tvil favoritt her! Den andre solgte vi fort igjen :p
For det første var det sinnsykt irriterende med sånn lav fæl lyd mens den surra og gikk. For det andre syns ho det var skummelt, og for det tredje tok den mye plass :p

Vi har begge dele og har brukt baby bjørn MASSE, hadde den med overalt, hytta, rundt omkring i huset, kveldsmat osvosv. Den elektriske hadde vi også bruk for om kveldene da vår sønn hadde mye kveldsuro med masse skriking, og det var det eneste som funket. Har også en venninne som har lånt den elektriske av oss i mange måneder på grunn av at den lille har hatt mye magevondt å var kun det funket på henne. Vi kjøpte både babybjørn og elektriske vippestolen brukt. Har ikke villet kjøpt den elektriske vippestolen ny, for den 4Moms vi har koster 3000 kr ny, vi kjøpte den for 700kr, siden den blir brukt bare de første månedene . .

Aldri prøvd elektrisk, vi har arvet det til denne babyen nå, men mine to forrige vippet fint selv og koste seg i en vanlig vippestol :)

Har begge deler... Elektrisk vippestol til soving og roing... Har hatt barn med magetrøbbel og reflux.
Babybjørn elsker vi og. Mine satt i den foran tv... Når jeg dusjet... Osv.. Koste seg der

Back
Topp