Vippestol? (Baby Bjørn)

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Hvor lenge har babyen glede av den stolen?

Har vurdert å kjøpe en siden før lillemann ble født men har ombestemt meg i siste liten :p Vi har Stokke Newborn som er gull verdt for å få han opp i høyden.

Bare ser for meg at vippestolen følger babyens bevegelser og kanskje er litt morsommere..?

:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
så vidt jeg husker fra forrige, så brukte han den ikke så veldig lenge, men vi kunne vel kanskje ha begynt å bruke den litt tidligere? Det er liksom den lille perioden mellom der de kan liggesitte sånn halveis oppe uten å synke sammen i en bylt og der de mister tålmodigheten av å ligge sånn bakpå.

Tror vi denne gangen skal kjøpe et slik baby kit å sette på Stokke-stolen, slik at babyen kan sitte oppe hos oss ved bordet når vi skal spise mat. Da førstemann var liten, så spiste vi jo middag når han sov osv, nå må vi jo følge normal rytme med 2 åringen, så da får nybabyen bare henge på :-D
 
Hadde aldri vippestol til tvillingene mine. Var kjempefornøyd med Stokke newborn til måltider, ellers lå de mye på gulvet. Så aldri behovet for vippestol. Er ikke noen du kan låne av noen dager da for å se om babyen liker det og om den dekker et behov?
 
tja husker ikke hel hvor lenge hun brukte den jeg, men ikke så mange mnd, men den var gull verdt for mor når hun skulle dusje :p
 
Her brukes vippestolen når jeg skal dusje og når vi spiser middag slik at jeg får armene fri. Blir ikke brukt supermye, men angrer ikke på kjøpet uansett.


Februar-14 mamma <3
 
Det er jo morsommere for dem enn newbornsetet til tripp trapp stolen, for den kan jo vippe! Ettterhvert som de blir større lager de fart selv med beinet. Er veldig mange som selger brukt, du kan lett finne brukt med leke for 500 kr. Og så selge den videre igjen for 500 kr når du ikke trenger den lenger:)
 
Kjøpte en baby bjørn vippestol til gutten min da han var 5-6 mnd gammel, og den brukte han til han var omtrent to år. Gøy å sitte/leke i når han var blitt litt større ;)
 
Ser stadig vekk folk som selger de på slike kjøpe selge bytte sider for 400-500 kroner :) nå er mini begynt å lage fart med beina og storkoser seg oppi stolen den stunden han får sitte i den. Syns kanskje ikke den fungerer så bra til å spise i siden han vipper hele tiden, men det må være eneste minuset :p


Februar-14 mamma <3
 
Jeg har virkelig at masse glede av stolen forløpig.. vi har den med når vi drar på besøk osv også.. Da sitter han der gjennom middagspising osv.. Anbefaler å kjøpe med lekerekken på.. Fin aktivitet, å sitte å pusle med innimellom.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Jeg har virkelig at masse glede av stolen forløpig.. vi har den med når vi drar på besøk osv også.. Da sitter han der gjennom middagspising osv.. Anbefaler å kjøpe med lekerekken på.. Fin aktivitet, å sitte å pusle med innimellom.
Vi har den også med, er så kjekt at den blir omtrent flat når man slår den sammen! Ikke noe problem å få mes deg rundt omkring :)


Februar-14 mamma <3
 
Vi har også babybjørn med leke. Helt genial når jeg skal dusje, evt lage middag og ikke er i humør til å ligge på gulvet. Bruker den lite, men er god å ha :) Lett og enkel å ta med på besøk også :)
Vet ikke hvor lenge han kan bruke den, men han koser seg når han får sitte i den...
 
Det er et av det beste kjøpet vi har gjort, har den med oss over alt. Blir noen ganger litt redd over hvor stor fart hun får med beina når hun vipper.
Har også Stokke newborn, men den er hun ikke noe glad i.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det er et av det beste kjøpet vi har gjort, har den med oss over alt. Blir noen ganger litt redd over hvor stor fart hun får med beina når hun vipper.
Har også Stokke newborn, men den er hun ikke noe glad i.


Sent from my iPhone using BV Forum
Sign:)
 
Var på babyshop for å kjøpe vogn og tenkte å kjøpe vippestol men ble rådet av damen i butikken til å ikke bruke den for mye ? At det var bedre for baby å ligge på gulvet å få trene opp musklene. Men høres jo veldig greit ut hvis man skal lage mat osv. Ble litt usikker da hun sa det så venter litt med å kjøpe men er jo veldig praktisk og Gjør vel ikke noe så lenge baby også får ligge på gulvet og ikke bruker stolen for mye?
 
Var på babyshop for å kjøpe vogn og tenkte å kjøpe vippestol men ble rådet av damen i butikken til å ikke bruke den for mye ? At det var bedre for baby å ligge på gulvet å få trene opp musklene. Men høres jo veldig greit ut hvis man skal lage mat osv. Ble litt usikker da hun sa det så venter litt med å kjøpe men er jo veldig praktisk og Gjør vel ikke noe så lenge baby også får ligge på gulvet og ikke bruker stolen for mye?
Som med det meste, alt med måte ;) det beste for baby er å få ligge på gulvet og bruke kroppen, det er slik de utvikler seg motorisk. Men litt nå og da i vippestol er ikke farlig, bare det ikke blir hovedplassen for baby å oppholde seg.


Februar-14 mamma <3
 
Jeg har bilde av eldstemann, rundt året eller halvannet? Sittende i vippestolen med ei bok. (voksenbok, opp ned)

Vi tok bort det som holder babyen på pass (det er jo bare kneppet på) og lot ham bruke den på egen hånd, som lenestol eller sånn... I bratteste oppreist stilling, han brukte den lenge.

fra app
 
Jeg forgudet den når je skulle dusje, lage mat o.l men som skrevet over. Det er ikke anbefalt at babyene skal sitte veldig mye i de. Men kjempe fint for å få hendene fri. :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Vi brukte vippestol i et drøyt halvår tror jeg, kunne sikkert brukt den lengre også men etter at tripp-trapp ble tatt i bruk var det liksom ikke så stort behov lengre. Mini satt i den når vi spise mat, for å få armene fri selv, pluss noen småstunder nå og da. Men aldri når hun selv fikk mat, jeg syns den var litt for tilbakelent til det. Haha, vi døpte den etterhvert til "bæsjestolen", fordi hun typ 8 av 10 ganger kom med en skikkelig eksplosjon etter noen minutter i den :).
 
ble brukt leeeenge, ettehvert lagde han fart selv og koste seg skikkelig :D
 
Back
Topp