Vippestol - alder?

Jeg husker ikke når, men at det er viktig å tenke over hvor mye den blir brukt. Altså at baby får ligge både på rygg og mage utennom. Vi bruker kun under måltid sånn at baby får ta del i det sosiale. Eller om jeg er alene med begge ungene og eldste trenger å bli lekt med sitter baby i vippestol ved siden av.

Men tenker og det finnes unntak. Ei venninne av meg hadde kolikkbarn og den ene av dem sov kun i vippestol under voldsom vipping. Ble mye vippestol i den perioden, men søvn er viktigere.

Min er ca 4 mnd. Vært i vippestolen 4-5 ganger. 2 av gangene var det for å være med eldre søsken. De andre for å fikse vaskemaskin /tørketrommel og henge opp

Min har brukt den fra dag 1. Ikke så mye, men greit å sette han i den om jeg må dusje eller gå på do. Når han nå begynner å spise kommer han til å sitte i den frem til han kan sitte selv i en barnestol :)

Vi brukte fra nyfødt, men bare når vi var utslitt av å bysse. Brukte vippestolen i en periode knøttet hadde mye magevondt (før 3 mnd, og da var den virkelig gull), men nå blir den helst brukt når vi skal spise og knøttet er våken. Og når hen får D-vitamin. Ellers ligger hen på rygg/mage på teppe på gulvet, og i korte perioder i vognen (har hund, så kan ikke gå fra hen på stuegulvet).
Jeg bruker heller håndkle på gulvet når jeg har med baby på badet:)

Ser for meg at jeg kanskje må bruke den når hen blir større, for å få dusjet og slikt. Men er uansett veldig greit å kunne klipse den på stolen:happy:

Vi kjøpte vippestol før ferien nå for å ha med på hytteturer osv hvor vi ikke har Tripp trapp stol. Hun var rundt 3 måneder da vi kjøpte den og vi måtte ta ut nyfødtinnlegget før vi tok den i bruk

Vi bruker fra nyfødt (Baby bjorn) . Bruker når jeg dusjer, steller meg, steller de andre barna, legger de andre barna osv. Brukte den til de andre var ganske store. Den ene av mine tre slet med magen og det var kun vipping i stol heeeeele nettene som gav han søvn stakkers. Så da ble den mye brukt, til tross for at man får beskjed om å ikke bruke den for mye.

Vi brukte og fra nyfødt, men ikke så lenge av gangen. Men for å roe henne litt når det ble tungt å bære eller når jeg skulle dusje.

Brukte den fra dag en, men kun som avlastning. Når jeg måtte på do, dusjet, lagde mat og slikt. Og for å avlaste armene når de ville bli bysset lenge om gangen.
Husker ikke hvilken stol vi hadde, men den kunne justeres til liggestilling, sittestilling og en mellomting. Brukte liggestilling når de var nyfødt. Den hadde og nyfødtinnlegg til hodet.

Back
Topp