Vinylskål + litt diverse

mamla

Forelsket i forumet
På torsdag laget jeg en vinylskål, og sammen med hjemmelagede karameller ble det en super innflyttingsgave til noen venner:

Den siste uka har jeg også strikket litt [:)]

Her er kjekkasgenseren som vinneren av give away`en min fikk:

Og et babyteppe strikket på bestilling:

Til slutt noen øredobber som ble laget i forrige uke:

Sá flott den skålen ble og alt det andre da[:D]

Stilig skål! Alt det andre og, men digget skålen! Hvordan laget du den?

Og så tar jeg gjerne oppskrift på de karamellene.. [:D][:D][:D]

så masse stiligt du har laget [:D]

ORIGINAL: Pijah

[:D]

Signerer [:D]

Takk!

Skålen er superenkel å lage, se her:

http://fittforcefive.wordpress.com/2008/11/02/vinylskal/

Karamellene fant jeg oppskrift på i en tråd på generell:

3 dl fløte
3 dl sukker
1,5 dl lys sirup

Dette kokes i 15 min i en bred kasserolle eller 30 min i en smal. Men 15 min funker fint for meg uansett. Du sjekker konsistensen ved å dryppe litt av massen i et glass med kaldt vann. Kjenn om dråpen har passelig konsistens når den er kommet i det kalde vannet da er den ferdig.
Bland inn 1 ss vaniljesukker og 2 ss smør, rør det inn.
Så heller du massen over på bakepapir(ikke matpapir!!) i en langpanne eller lignende. Når det er begynt å stivne klipper etter skjærer du det i biter og pakker inn i f.eks cellofan.

Hun som fikk de lager karameller hver jul selv, men mente de var de beste hun hadde smakt [:D]

sign![:D]

Herlige ting du har laga![:D]
Lage de karamellene selv hver jul og de er virkelig de beste karamellene som finns[;)][:D]

Den skåla var dritstilig![:D]

Tror jommen ei ska prøve meg på no sånt! Har hundre og ørti vinylplater stående!![8D][:D]

Brukte du kopp eller jernbolle for å lage vinylbollen din, den ble jo kjempefin :)))[:)]

Åååh, sånn skål vil eg lage!! <3

Så mye fint :)

Satt faktisk istad å tenkte at jeg skulle prøve meg på sånne skåler til jul iår, men hvor får man tak i litt billige plater?

ORIGINAL: januar_baby

Satt faktisk istad å tenkte at jeg skulle prøve meg på sånne skåler til jul iår, men hvor får man tak i litt billige plater?

Bruktbutikker kanskje?
Eller loppis.. Kanskje du har en gammel tante med en haug med sånne på loftet?

Tenker de må være kule som blomstervaser også, om man finner riktig form å forme de etter! [:D]

ORIGINAL: januar_baby

Bruktbutikker kanskje?
Eller loppis.. Kanskje du har en gammel tante med en haug med sånne på loftet?

Tenker de må være kule som blomstervaser også, om man finner riktig form å forme de etter! [:D]

Vet ikke om det er noen bruktbutikker her, er ikke så kjent enda. Sånn utenom fretex, trur jeg må innom der en dag å se :)

Så flink du er da!!!
[:D]

Takk!

Jeg har kjøpt lp på loppis, 10 kr stk [:)]

Den som er avbildet her er laget over en skål, også dyttet jeg en litt større skål over. Trenger ikke være i aluminium, men må tåle litt varme.
Dersom du bare setter den over en kopp blir den firkantet. Det som er så greit er at hvis du ikke blir fornøyd så er det bare å varme den opp flere ganger og forme den mer [;)]

mai gådnæss!!!! For ei kul skål. Hvordan har du laget den?
Og så mye morsomt du lager. Du er jo en multikunstner jo. Finnes det noe du ikke kan?

Jeg støtter meg til Gunn Elin og lurer fælt på om det er noe du ikke kan! [:D][:D][:D]
Gleder meg masse masse til å prøve dette altså!
Cellofan, hvor kjøper jeg det forutenom blomsterbutikker? Hobby kanskje?

Back
Topp