Vintervær og fødsel?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Er dette noe du gruer deg for?
Hvorfor/hvorfor ikke? :)

Kan vel ikke si jeg gruer med, men skal ikke vente for lenge med å kjøre til føden. På sommerveg tar det ca 1,5 time til føden, på vinteren tar det opp mot to da vi må kjøre ein omvei. Terminen er til mandagen, og det er meldt -6 og regn de neste dagene [emoji23][emoji85] men ser kanskje ut som det kommer som snø.

I verste fall gjør det at føre er glatt når man skal ut, men det har jo ikke vært noe vinter å snakke om i år så har ikke gitt det så mye tanke faktisk. Er meldt minus en stund fremover om noen dager da, så det er jo noe... men skal nok gå fint. Har ca. 30 min til sykehuset herfra og E6 mesteparten av veien så bør gå fint. :p
Klær og utstyr til vesla skal jo være godt nok å vel så det for været her i hvert fall. :happy:

Har tenkt litt på det for vi bor på toppen av en veldig bratt bakke på ca 1 km og andre veien kjører man ikke når det er glatt. Hehe men de er flinke til og salte og skal være maks uheldig hvis det skulle bli ett problem :)

Har vært mye underkjølt regn hos meg i det siste. Håper det holder seg borte de neste to ukene. Ellers så gruer jeg meg ikke til vinterbarn. Datteren min er også februarbarn :-)

Bor 7 minutt unna sykehuset, dersom det ikke er mye trafikk. Kan lett bli 20-30 minutter i rushtrafikken, men ikke noe jeg egentlig har tenkt over. Ser sykehuset herifra. Ellers bor jeg på kysten, mye fint og mildt vær. Lite snø på vinteren. Hatt 2-3 snødager denne vinteren, dager med 15-16 grader. Så vintervær og fødsel stresser meg ikke ;):)

Nei har jo ikke vært noe vinter på vestlandet :p har også en mann som er veldig flink og rolig på vinterføre, så er ikke noe bekymret for det:)

Hæ? Er det vinter? [emoji14] Nei er ikkje bekymret, har ca 40-50mon å kjøre til sjukehuset, men når ambulansestasjonen 3 min hjemmefra :)

Nei, det har jeg ikke tenkt på. Bor ca. 15 minutter unna sykehuset, så det er mange andre ting enn transport jeg bekymrer meg for. ;)

Ingen bekymringer :) Verste som kan skje er vell at det storm og at brua stenges for normal ferdsel, men som regel slipper de da over ambulanser,. Hvis ikke er søster jordmor, så da får vi ta fødsel hjemme :P Ut kommer han vell uansett :D

Har 10min til sykehus og med litt trafikk 20min kansje eller mindre aner faktisk ikke. Men kommer nok trygt frem :)

Tenkte på det da jeg ble gravid, men sånn vinteren har vært her så langt trenger vi ikke bekymre oss :) Var jo litt redd for at det plutselig ble skikkelig vinterstorm rundt termin, men ingen tegn til det i år!

Jeg måtte varme opp og koste hele bilen. døren ville ikke lukke seg og jrg var sent ut til kontroll til sykehuset. lite visste jeg at fødselen skulle bli satt igang kort tid etter jeg ankom sykehuset :p så jeg slapp å bestille taxi :p og jeg fikk kjørt selv inn :p

Back
Topp