Vinterutstyr

strikkemy

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Marsboerne 2023
Hei! Hva skal dere ha til vinteren: bilstolpose? vognpose, og i så fall hvilken? utedress? :)
 
Ja, ja og ja. Bilstolposen er arv etter forrigeman som nettopp ble 2. Hun nå møter høsten nesten 4 mnd eldre så tipper hun heller kommer til å sitte med dyne i bilstolen. Usikker. Vi bruker uansett sjeldent bilen.

Vognposen hun har er en easygrow natur. Likedan som broren.

Jeg synes at ved trilleturer i våken tilstand er det veldig greit med dress. Lettere å plukke opp ungen til et måltid.
 
Hvilken vinterdress anbefaler dere? Har sett på polarno pyret og reima.
 
Vinterpose og ulldress/strikket ytterklær
Aldri hatt behov for pose i bilstol med de 2 andre og gjør som med de, bruker et tjukt teppe over han :)
 
Hvilken vinterdress anbefaler dere? Har sett på polarno pyret og reima.
Min erfaring med tre store/kraftige gutter er at polarnopyret sine dresser er smale og trange.. Ville gått for reima eller noe annet ;)
Jeg kommer til å kjøpe en billigere dress nå i år, og heller legge penger i reima evt, når hun skal i bhg neste vinter :)
 
Hvilken vinterdress anbefaler dere? Har sett på polarno pyret og reima.
Man trenger ikke legge så mye penger i dress for første året. Det er gjerne lite rulling i søla før de går selv:)
 
Takk for svar alle!

Her blir det nok kjøpt easygrow nord vognpose, i bilstolen blir det nok rørosteppet han har og evt lillelamdressen, kjøper ikke bilstolpose, også skal jeg kjøpe en rimelig utedress (litt usikker på hvilken..). Vi tilbringer hver helg på hytta på vinteren så mini trenger en god utedress så han kan være med ut på tur og være ute sammen med oss! :)
 
Jeg har storesøster i mai også og kommer til å bruke set samme på han her. Voksipose. Og ullfleece, og en skalldress, som jeg kan ha ullfleecen under om han skal opp eller i bæresele. Vi hadde også vinterjakke fra miniature til henne da hun satt endel med overkroppen opp av posen om vinteren når hun ikke sov. Så hadde vi kivat balaclava. Bilstolpose brukte vi ikkke, byttet til større bilstol ved 6mnd. Hadde
Lammeskin i bilstolen og ullfleeceteppe over
 
Vinterpose fra Easygrow og masse strikket ull går det i her. Samt en middels tykk jakke til når han blir sittendes med overkroppen mer utenfor. Og votter og luer. :)

Bilen forvarmes alltid så ingen poser eller dresser der, men har alltid en pose i bagasjen til barna med ekstra varmt tøy/dyne/teppe i tilfelle man blir ståendes om vinteren med motorstopp eller tom for strøm eller noe annet lite gøy om vinteren :)
 
Jeg er i grunn mest spent på om jeg klarer å bruke bilen lite i vinter. Jeg tror kanskje jeg kjørte til bhg og jobb 10 ganger forrige vinter, men nå er det jo en ekstra unge. Blir kanskje lett å la seg friste.
 
Back
Topp