Vintertrekk eller bærejakke?

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har ergobaby adapt. Noen som har erfaring med bærejakke og/eller vintertrekk og ev har anbefaling?

Jeg brukte bæretrekk først. Hadde et helårstrekk med fleece. Tror det var fra Mam?Tenkte det var greit at pappaen også kunne bruke det. Men det endte opp med at jeg bar mest, så da skaffet jeg meg en bærejakke. Det er helt klart enklere i forhold til klær under og temperaturregulering på begge to.

Med tanke på merker bør du ta hensyn til været der du bor. Jeg er på Østlandet og her er det viktigste en varm jakke, ikke så mye at den må være vanntett i tillegg. Så jeg har en fra Momawo som er ganske varm og som ser ut som en «turjakke». Fordi jeg bærer til bhg og så går på jobb etterpå har jeg også en Davai kåpe (selges kun via Facebook siden deres), som er en penere variant. Kan også kjøpes brukt (litt dyr!).

Andre gode merker er Mamalila, Angelwings og MaM.

Enklest med temperaturregulering etc med bærejakke. Både du og mini kan ha mindre klær under og det er mye mer behagelig. Bæretrekk blir litt luftigere og det blir en glippe liksom :)

Interessant tråd! Har lurt litt på hvordan jeg skulle løse dette med bæring nå som det blir kaldere ute. Trenger man er bærejakke, eller vil gravidjakka mi fra i fjor vinter fungere tro? [emoji848] noen som vet?

Interessant tråd! Har lurt litt på hvordan jeg skulle løse dette med bæring nå som det blir kaldere ute. Trenger man er bærejakke, eller vil gravidjakka mi fra i fjor vinter fungere tro? [emoji848] noen som vet?

Jeg har aldri prøvd bærejakke, men brukt gravidjakke og det har vært fornøyd med det.

Noen vil nok fungere fint, mens andre vil bli litt åpne i halsen, bare å teste! Spørs jo hvor dere bor og sånn (i forhold til vind og nedbær og kulde), og hvordan passform jakka har (er den veldig ettersittende og bare romslig på magen vil det ikke fungere så godt med bæring hvor barnet helst skal være oppå brystet). Jeg kjøpte dog en diger skalljakke på salg til 200 kr, den fungerte den og, men bærejakke med mulighet til ryggbæring hadde vært gull da. Kanskje med neste barn :D

Kommer nok an på gravidejakken vil jeg tro. Og da kun for magebæring. Når baby er over 6 mnd er det jo fint å kunne ha dem på rygg (de blir jo tunge! :) )

Kommer nok an på gravidejakken vil jeg tro. Og da kun for magebæring. Når baby er over 6 mnd er det jo fint å kunne ha dem på rygg (de blir jo tunge! :) )

Har en ergobaby omni 360, og har prøvd å bære på rygg, men synes det var litt ubehagelig. Følte jeg måtte gå litt fremoverlent liksom. Må se litt mer på instruksjonene [emoji85] han veier 10kg, så hadde vært fint å bære på rygg.

Har en ergobaby omni 360, og har prøvd å bære på rygg, men synes det var litt ubehagelig. Følte jeg måtte gå litt fremoverlent liksom. Må se litt mer på instruksjonene [emoji85] han veier 10kg, så hadde vært fint å bære på rygg.

Det er (som oftest) mye å gå på i forhold til stramming av sele, trikset er høyt nok og stramt nok - men noen seler er det litt vanskeligere i pga utforming. Bærehjelpen har endel fine triks hvis du søker opp henne. Jeg pleier å feste midjebeltet helt oppunder puppene, og så står jeg litt fremoverlendt og jumper lille oppover mens jeg strammer skulderstroppene, slik at han ikke sklir ned på ryggen liksom.

Det er (som oftest) mye å gå på i forhold til stramming av sele, trikset er høyt nok og stramt nok - men noen seler er det litt vanskeligere i pga utforming. Bærehjelpen har endel fine triks hvis du søker opp henne. Jeg pleier å feste midjebeltet helt oppunder puppene, og så står jeg litt fremoverlendt og jumper lille oppover mens jeg strammer skulderstroppene, slik at han ikke sklir ned på ryggen liksom.

Takk for tips! [emoji1] jeg skal øve mer og se noen videoer. Hadde vært veldig kjekt om jeg fikk til å bære på rygg.

Last edited:
Back
Topp