Vinterstøvler til 2åring

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Hva har dere/skal dere ha?
Jeg tror jeg har bestemt meg for vintersko, men støvler, må man ha det? Tenker da typ cherrox, dock boots ol.
vi har ett par støvler fra kavat med ullfor inni, er dette nok?
Dette er første vinter med sko og jeg vet ikke hva som er nødvendig og ikke, eller hva som brukes når. så hjelp anyone?

Vi brukte ikkr det da min var to år men vi hadde to par Goretex da , greit med reservepar

Vi bor på Vestlandet hvor vinteren er mer våt enn kald. Vi har prøvd diverse oppigjennom årene men landet på at dockboots er de vi liker best.

Kavat støvler med ullfôr funker helt fint. Vi bruker Bisgaard som modell ;) med GTX sko i tillegg da, holder det helt fint her på Østlandet.

Hva har dere/skal dere ha?
Jeg tror jeg har bestemt meg for vintersko, men støvler, må man ha det? Tenker da typ cherrox, dock boots ol.
vi har ett par støvler fra kavat med ullfor inni, er dette nok?
Dette er første vinter med sko og jeg vet ikke hva som er nødvendig og ikke, eller hva som brukes når. så hjelp anyone?

Ja, kavat mef ullfôr inni blir det samme som feks cherrox. :) vi har fått beskjed her om at de vil ha fôra støvler, eller plass til ullsokk og vintersko i tillegg. Første vinter med sko her også, blir 2 i januar.

Her brukes støvler mer enn vintersko, ungene har cherrox og dockboots, de bruker vel begge typene like mye :)

Nå bor vi på vestlandets, og pleier være vått frem til over nyttår ihvertfall :angelic:

Her har jeg akkurat kjøpt Kuoma vintersko/vinterstøvler. De er veldig lette på foten, holder føttene varm og er enkle å få på. Produseres i Finland og er beregnet for å holde varmen selv med temp ned mot 30 minus :)

Har alltid hatt både cherrox og goretex til ungene mine. Kavat når de var helt små, og senere Viking eller Ecco. Kuoma er også veldig bra. Har prøvd både cherrox og Dock Boots, og foretrekker helt klart cherrox av de to på grunn av vanntetthet og vekt.

Blir det samme som vi hadde i fjor: GoreTex vintersko (i år ble det superfit, i fjor ecco) og duckboots.

Vi bor på Vestlandet og bruker kavat støvler uten ullfôr, men med ullsåle og tykk strikkasokk oppi, og så har vi viking goretex vintersko. Frøkna her blir klam og kald i cherrox/dock boots så vi liker ikke den typen sko.

Dock boots står i barnehagen hele året, på sommeren fulgt av joggesko og på vinteren har han goretex vintersko i tillegg :happy:

Datteren min hadde første år i barnehage i fjor. Vi hadde da viking vintersko som favoritt! Vi bor også på Vestlandet og det er mye vått vær, men de tåler MYE vann. Barnehagen til stort sett de på henne. Har nå både dockboots (med ullsåle) og viking vintersko til denne vinteren.

Datteren min hadde første år i barnehage i fjor. Vi hadde da viking vintersko som favoritt! Vi bor også på Vestlandet og det er mye vått vær, men de tåler MYE vann. Barnehagen til stort sett de på henne. Har nå både dockboots (med ullsåle) og viking vintersko til denne vinteren.
Hvilke sko fra viking har du? Om du husker navn? :)
Frøkna her har å gått 1 år, men begynte å gå på vinteren i fjor så ville ikke ha sko :)

Min nærmer seg to år, og vi har gått for dockboots og superfit goretex vintersko. Både vi og barnehagen er fornøyd så langt :)

Back
Topp