Vintersko

V

Vinterskoen

Guest
Hei! Er det for tidlig å gå til innkjøp av vintersko nå? Vil hun vokse ut av de før vinteren setter inn for fullt? Hun er 2,5 år. Kjøpte størrelse 25, hun hadde 24 i joggesko og de har hun hatt siden starten av april og er ennå ikke for små. Er det fare for at hun plutselig hopper over str 25 og må på opp til 26 om et par mnd? Overganggsko hadde vel vært det rett men et liksom litt seint å kjøpe det nå. Tenkte at det er bedre å gå med vintersko litt for tidlig enn å gå i joggesko litt for lenge. Bedre å være litt for varm enn for kald liksom, og greit å ha de klare den dagen det plutselig er kaldt. Bor på Vestlandet så er jo ikke så lav temperatur, men når det blåser er det jo kaldt å gå i joggesko.
 
Min erfaring så er det våren og sommeren føttene vekser mest, da hopper vi lett over et par. Enn så lenge du har kjøpt et nr større så går det sikkert bra, men viktig hun prøver de før du kjøper / tar av lappene. Ta ut sålen og mål når hun står! Skal være en cm fra tå til ende, da er de passelig.
Det er noen merker som er små i str mens andre heller store, så det også må jo du ta i betraktning. Er ikke vist i å gå opp en str om det tilsvarer samme størrelse. Å der skal jo være litt tykkere sokker også :) Men har brent meg på å kjøpe for store sko, er vansklig nok å gå med vintersko fra før av :D Så mål, så tror jeg nok det vil holde vinteren igjennom. så lenge ikke vinteren varer til langt på vår!
 
Back
Topp