Vintersko

LeneSvima

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Når begynner barna med vintersko?
Overgangskoene til mini har over natta blitt for små[emoji33] og jeg er så i tvil om jeg skal kjøpe nye eller rett og slett begynne å bruke vinterskoene. Synes i grunnen det er for tidlig, men synes det er bortkasta og kjøpe sko til flere hundre kroner som blir brukt en mnd tid kanskje. Og ratt ikke passer til våren[emoji85]
Trenger noen synspunkter av dere[emoji4] Det skal også sies at det er mellom 4 og 9 plussgrader her om dagen.

Ville heller da ha kjøpt nye overgangssko, såpass store at du heller legger i en tykk ullsåle nå, sånn at skoene passer til våren igjen [emoji6]
Det gjorde vi i fjor høst, og hun vokste ikke mer i føttene enn at de fortsatt passer. [emoji6]

Jeg hadde ikke kjøpt nye for så kort tid, ser de bruker mest støvler i BHG, er jo så vått og sølete. Og er det helt tørt og grei temperatur brukes joggesko.

Her går det mest i støvler/cherrox om dagen, de få dagene de tar noe annet er det nok så tørt at de helt fint kunne brukt vanlige joggesko også (men tror de dagene er forbi her dessverre). Har tatt med 3 åringen sine støvler hjem, tenker at han like gjerne kan bruker cherrox, støvler blir fort så kaldt. Så hadde nok ikke kjøpt nye overgangssko til han, da måtte det i såfall ha blitt såpass store at jeg var sikker på at de passa til våren, er jo kanskje tilbud på den type sko om dagen også.

Hadde nok kjøpt nye til største på 7 da. Han hadde nok ikke vært så gira på cherrox enda. Det vil si, han tar helst de vanlige joggeskoene på fremdeles, ikke overgangsskoene, men så er det begrensa hvor mye han er ute på skolen.

3 åringen brukte sine cherrox noen ganger i Juli og August også, da vi ikke hadde støvlene hans tilgjengelig. Han var strålende fornøyd med det ;) I hans verden trengs det nemlig bare en type sko, cherrox ;)

Jeg hadde kjøpt nye overgangssko. Vet aldri når vinteren kommer og sansynligvis ville de passe noe utover våren, om det har hvert et voksehopp nå nylig.

Her er det hvertfall altfor varmt med vintersko og det drøyer nok en god stund før de blir tatt i bruk.

Jeg hadde kjøpt overgangssum, alt for varmt med cherrox nå
Vel har hatt både cherrox og støvler tilgjengelig noen uker allerede og det er alltid cherroxene som har blitt brukt (de henger igjen på dressen). Tok en kjapp titt på plassene til 2.klassingene også og nesten alle hadde cherrox fremfor støvler på plassene sine. Som sagt har det vært bløtt de siste ukene så overgangsskoene til 3 åringen har kun vært i bruk til og fra barnehagen. Men ja, han elsker sine lilla cherrox og hadde det vært for varmt for han hadde han garantert sagt fra ;)

Men så har jeg allerede funnet frem og brukt mine vintersko noen dager selv også ;) Mulig det er kjøligere her, men det har ikke vært minusgrader hvertfall.

Kjøpte ny Goretex sko til ungene nå nettopp. Kommer nok til å bruke de lenge enda.

I går kjøper jeg ikke vintersko. Kun cherrox. Vestlandet er Stortsett vått hele tiden. Så vintersko blir knapt brukt

Vi må nok bare dra på skobutikken å prøve og se litt. Er redd det blir alt for stort hvis jeg skal være sikker på at det passer til våren. Hu er bare 1,5 så greit at skoene hu bruker passer noen lunde synes jeg. Sherrox er nok også et alternativ jeg ikke har tenkt på. Tviler på at det blir alt for varmt her hvertfall. Kan fort bare være 2 grader neste uke.

Vel har hatt både cherrox og støvler tilgjengelig noen uker allerede og det er alltid cherroxene som har blitt brukt (de henger igjen på dressen). Tok en kjapp titt på plassene til 2.klassingene også og nesten alle hadde cherrox fremfor støvler på plassene sine. Som sagt har det vært bløtt de siste ukene så overgangsskoene til 3 åringen har kun vært i bruk til og fra barnehagen. Men ja, han elsker sine lilla cherrox og hadde det vært for varmt for han hadde han garantert sagt fra ;)

Men så har jeg allerede funnet frem og brukt mine vintersko noen dager selv også ;) Mulig det er kjøligere her, men det har ikke vært minusgrader hvertfall.
vi har flere på jobb sim har hatt cherrox og samtlige er våte av svette når de tas av å vi har samme temperatur som hi ;)

Vi må nok bare dra på skobutikken å prøve og se litt. Er redd det blir alt for stort hvis jeg skal være sikker på at det passer til våren. Hu er bare 1,5 så greit at skoene hu bruker passer noen lunde synes jeg. Sherrox er nok også et alternativ jeg ikke har tenkt på. Tviler på at det blir alt for varmt her hvertfall. Kan fort bare være 2 grader neste uke.
ville heller kjøpt vintersko enn cherrox hvertfall til 1.5 åring

ville heller kjøpt vintersko enn cherrox hvertfall til 1.5 åring
Ho har vintersko som står å venter i skapet. Men er av samme oppfattelse som deg av at det blir alt for varmt enda.
Er bare det at det er så surt å bruke flere hundre kr på sko som hu knapt rekker å bruke[emoji85]

Her bruker vi fortsatt joggesko. Altfor varmt for vintersko syns jeg.
Hadde nesten samme problemet i fjor med frøkna, men vi slapp heldigvis å kjøpe nye siden hun stoppet å vokse igjen akkurat på grensen og de passet faktisk når våren kom og. Så vi har vært heldige der. Ser ut som det kan bli litt av det samme nå i år.

Jeg kjøpte en størrelse større enn hva hun ble målt til i butikken, men de var ikke altfor store.
Hva med å kjøpe et par i str større og heller legge i en ekstra såle om de blir for store. Er ikke sikkert hun vokser så mye i føttene over vinteren om hun nettopp har hatt et byks.

Her bruker vi fortsatt joggesko. Altfor varmt for vintersko syns jeg.
Hadde nesten samme problemet i fjor med frøkna, men vi slapp heldigvis å kjøpe nye siden hun stoppet å vokse igjen akkurat på grensen og de passet faktisk når våren kom og. Så vi har vært heldige der. Ser ut som det kan bli litt av det samme nå i år.

Jeg kjøpte en størrelse større enn hva hun ble målt til i butikken, men de var ikke altfor store.
Hva med å kjøpe et par i str større og heller legge i en ekstra såle om de blir for store. Er ikke sikkert hun vokser så mye i føttene over vinteren om hun nettopp har hatt et byks.
Må nok ta hu med meg på butikken og prøve og se litt tror jeg. Litt lettere å bestemme seg da tror jeg.

Når det er -3 og kaldere, tenker jeg her. Holder lenge med vanlige sko + ullsokker

Back
Topp