Vintersko

sjukesøster

Forumet er livet
Heisann febs :)
Lure litt på kar mange og ka type vintersko dåkke skal ha til dei små? Fredrik hadde bare reima posa i fjor sia han ikkje gikk..å slike andre greie so dei fleste ha (gravidtåka fjerna navnet frå haude mitt).
Men i år må vi til å kjøpe sko til han til høst/vinter. S¨å da lure ej på ka som trengs? å kor stort dåkke kjøpe det? kjøpe dåkke det med tjukkisa på foten?
Fekk høre at cheroxa vakje nøke særlig for dei va så stiv på foten at dei vart kald. Så det vart nevnt doc boots (nøke slikt). Å so lure ej på ka gore tex sko som e ok? :) trengs det ett par til høst å ett til vinter?

Det siste jeg har kjøpt til Crazybaby er disse - Ecco Gore-Tex: http://www.gore-tex.com/cms-images/787/606/128838f.jpg og Dock Boots. Han ble målt til str. 22 for litt siden, så da ble det naturlig å gå opp en str. til 23. Og så må han selvfølgelig ha vintersko som er godt foret og vind og vanntett. Usikker på om det blir Ecco, Superfit eller Kavat. De skoene oppe her som fræglis linker til er kjempefine. Nå har jeg skodilla, så det blir nok kjøpt flere par sko snart også. Bare vanskelig å bestemme seg.

Men prøva dåkke skoa med ullragg på foten til dei små, eller e skoa så godt fora no til dags at det held med strømpebukse i ull?
dei ecco skoa der crazy, det e høst sko? va veldi fine :)
Likte godt skoa fraglis mæ la ut, såg kjempevarm ut :)

her har ho ett par ecco gore-tex, ett par andre som jeg ikke husker hva heter , men er sånn som skal tåle 40 minus og er vanntette nederst .. + at ho har 2 par cherrox som er bra når det ikke er sånn veldig kaldt, men alikevel kaldt og bløtt ute

Jeg tenker at det holder med strømpebukse i ull eller tynne ullsokker, men det må være litt å gå på likevel. Sånn i tilfelle.

Det stemmer, btw. De er beregnet til høst og utover. Prisen er 699,-, men det er et godt kjøp. Det går an å ta ut sålen og måle på den måten.

Kommer til å kjøpe Ecco vintersko! Ingen over, ingen ved siden! Eller jo, SuperFit sine ved siden, men ikke over... :)
Ellers har vi kjempe god erfaring med DocBoots etter storesøster.... Veldig greie å ha på litt våtere vinterdager, de er varme, lette og behagelige for barna å gå med... :) Så her blir det Ecco vintersko, og DocBoots som vinterstøvvel. :)
Har alltid strømpebukse og ullsokker oppi, så er lurt å gå en størrelse opp. :)

CrazyBeautiful skrev:
Det siste jeg har kjøpt til Crazybaby er disse - Ecco Gore-Tex: http://www.gore-tex.com/cms-images/787/606/128838f.jpg og Dock Boots. Han ble målt til str. 22 for litt siden, så da ble det naturlig å gå opp en str. til 23. Og så må han selvfølgelig ha vintersko som er godt foret og vind og vanntett. Usikker på om det blir Ecco, Superfit eller Kavat. De skoene oppe her som fræglis linker til er kjempefine. Nå har jeg skodilla, så det blir nok kjøpt flere par sko snart også. Bare vanskelig å bestemme seg.

eg har de samme som deg nå på høsten, men kjøpte disse http://www.skoringen.no/sko/barn.aspx?pageNum=2&type=1 til vinterstid, kjøpte en størrelse for stor, pga at hu vokser veldig i foten for tiden, også en plass til tykke sokker om det er nødvendig..  de er ekstremt gode å myke i sålen slik at skoen følger foten å ikke omvendt... de kosta ikke så mye på eurosko, men fant de ikke på nettsia dis.. 

Noen år som mamma har gitt meg en pitteliten dose sko-erfaring, og sier som Ariana---Ecco, ingen over, ingen ved siden! Basta!
En gang lakk dem på eldsten etter noen måneder, gikk tilbake til butikken, fikk nye med en gang. Det er garanti på Ecco sine gore-tex-----1 år ;-)

Back
Topp