Vintersko-Viking (str)

*Flatula*

Gift med forumet
Mamma har kjøpt nye vintersko til snuppen, i str 25 [:)]. Han bruker enda 23 i sko.
Vil ikke det bli litt fort stort da? Ho ville jeg skulle måle foten hans, og den var 13 cm.
Men hva blir sko str da? [&:][8D]

Hjelp.. Noen??

Opp med seg.. 

Har hørt de er litt trange + at han skal jo ha ullsokk i - skal han ikke?

ta ut sålen og mål den. Om foten til ungen er 13 cm er ca14,5cm passe. Må ha litt å vokse i

ORIGINAL: FF

Har hørt de er litt trange + at han skal jo ha ullsokk i - skal han ikke?

Har ikke hørt så mye om det merket. Ja han skal ha tynn ullsokk eller Ulavangsokk i.

tror ikke de vil bli for stor, Maria hadde de ifjor,og da hadde hun iallefall en størrelse større viss ikke det var 2.
Men må si at eg ikke var så veldig fornøyd med de,og de var jo ganske dyr,så hadde forventet litt mer av de. Ble veldig fort våt i de,selv om vi impregnerte de.

ORIGINAL: ~Fruen~

ta ut sålen og mål den. Om foten til ungen er 13 cm er ca14,5cm passe. Må ha litt å vokse i

Ok..

Han bruker 23 i høstskoa (Timberland) nå og bruker ulvangsokker og det passer..

Det kan jo hende de er litt annerledes i str, altså viking. Det er vel forkjell på skoa

hvis eg var deg ville eg kjøpt plus12, da vet du om skoen passer til en hver tid... koster 200 inkl porto, men de fleste har for små sko på ungen..

http://www.barnefotter.com/index.php?page=plus12_3

Bare 40% har fremdeles sunne føtter når de er voksne
  • Hovedgrunn: Barneføtter befinner seg for det meste i for små sko.
  • Resultatet kan være smerter, dårlig blodgjennomstrømning og nedsatt bevegelighet
Barneføtter vokser i et voldsomt tempo!
  • Over fem år ”vandrer” føttene faktisk 14 skostørrelser!
Forskningsresultater viser at:
  • 69 prosent av barna brukte for små (korte) utesko, 88 prosent for små (korte) innesko
  • Kun 3 prosent av barneskoene var angitt med korrekt størrelse

eg har merke STOR forskjell  i strl fra merke til merke!

ORIGINAL: *MammanTilTrym*

Ok..

Det kan jo hende de er litt annerledes i str, altså viking. Det er vel forkjell på skoa

ja det er stor forskjell på skoa. Men en sier at det skal være 1-1,5cm større enn det foten er. Så på vintersko har jeg ikke villet hatt de mindre enn 1,5cm større.

ORIGINAL: charlieb

tror ikke de vil bli for stor, Maria hadde de ifjor,og da hadde hun iallefall en størrelse større viss ikke det var 2.
Men må si at eg ikke var så veldig fornøyd med de,og de var jo ganske dyr,så hadde forventet litt mer av de. Ble veldig fort våt i de,selv om vi impregnerte de.

Hmm.. Håper jeg slipper at han blir så våt. Ho har kjøpt de i allfall.
Tror broren (5 år) min også bruker det merket

ORIGINAL: *MammanTilTrym*

Ok..

ja det er stor forskjell på skoa. Men en sier at det skal være 1-1,5cm større enn det foten er. Så på vintersko har jeg ikke villet hatt de mindre enn 1,5cm større.

Takk for det.. [;)] Lurt å huske

ORIGINAL: Mayen82

hvis eg var deg ville eg kjøpt plus12, da vet du om skoen passer til en hver tid... koster 200 inkl porto, men de fleste har for små sko på ungen..

http://www.barnefotter.com/index.php?page=plus12_3

Bare 40% har fremdeles sunne føtter når de er voksne
  • Hovedgrunn: Barneføtter befinner seg for det meste i for små sko.
  • Resultatet kan være smerter, dårlig blodgjennomstrømning og nedsatt bevegelighet
Barneføtter vokser i et voldsomt tempo!
  • Over fem år ”vandrer” føttene faktisk 14 skostørrelser!
Forskningsresultater viser at:
  • 69 prosent av barna brukte for små (korte) utesko, 88 prosent for små (korte) innesko
  • Kun 3 prosent av barneskoene var angitt med korrekt størrelse

eg har merke STOR forskjell  i strl fra merke til merke!

Takker.. Det var nyttig [;)]

Jeg har hatt vikingsko til frøken snupp, og de er små i str.

Og så fikk eg beskjed om på skobutikken at når snuppa vokste ut av 21, skulle eg ikke kjøpe 22, men gå opp 2 strl hver gang man skiftet når de var små...

Men eg stoler mer på den plus12, den er genial!

Har joggesko i strl 23 som begynner å bli litt små, kjøpte vintersko i 24, og de hadde mindre innermål enn joggeskoene i 23[:'(]
Tenkte ikkje over det at det kunne skje eg, så eg reiv av merkelappen, og snuppa fikk de på seg ut...
Tenkte eg bare skulle måle når eg kom inn igjen, og der var de for små[:@][:@][:@][:@]

Men skoringen (tror eg d va) har inntil 50% på gore tex sko no, både dame, herre og barn[:D]

Back
Topp