Vintersko til barna

Stjerna_82

Glad i forumet
[:)]Lurer litt på hvilke vintersko dere har til de små iår?
[:)]

Skal ut og kjøpe vintersko til guttungen på 2år idag, han har brukt cherrox til nå men har jo ikke peiling[8|]

Foreløpig har han brukt et par lettforede Goretex sko som ser ut som høye basketsko, og nå Dock Boots - vanntette, pustende, uforede støvler som kan vaskes i vaskemaskin, og er comfy fra noe sånt som +10 til -25 grader med gode sokker. [:)]
Har også et par superdupervarme støvler med sånn løs "isolering" i skaftet, som visstnok skal være varme ned til -40 eller no' sånt - kjøpt på salg i våres etter den ekstreme kuldebølgen i fjor vinter. [;)]

Tipset er altså å kjøpe mest mulig vintersko på vårsalg - men om du kjøper nå, ville jeg vel prøvd å finne noe som sitter godt på foten hans - de fleste toåringer er ikke så flinke til å gå i støvler av typen cherrox, Dock boots og gummistøvler, de har fort en tendens til å være litt tunge å gå i og rett og slett "skli" av foten.
Prøv å finne noe med feste over foten og rundt ankelen, et par borrelåser f.eks.
Og plass til en tykk, god sokk, uten å være ALT for stor. [:)]

Jeg har Ecco goretex til jenta mi på 4 år. Er kjempe fornøyd!! I fjor kjøpte jeg Skofus og hun var iskald på bena[&:]. Så i år la jeg heller i mer penger i vinterskoene[:)]

ja for han er 2år nå, og han kommer nok ikke til å herje i snøen iår.
Men være litt ute i barnehagen og hjemme når vi skal ut og leke litt.
Vet jo ikke hvordan vintern blir iår.
Sett på de på økonomisko, ser gode ut. koster 399,-

Når startet den for fullt i fjor? husker ikke jeg.

Derfor lurer jeg på om jeg heller skal inv. i skikkelige vintersko til neste år(vårsalget som du skriver Minerva:) når han da er 3år og sikkert bli mer herjing i snø og lek.

jeg har kjøpt superfit til min jente som nesten er 1 1/2.. De er med snøring.. Hun har høy vrist så hun kommer ikke i ecco eller viking. Klarte å få på viking en gang etter pressing i 15 min [8D] Men så jo ut som hun gikk med slalomsko. Dessuten ble det altfor trangt på vristen.. Så her er absolutt superfit best. Hun går kjempe bra med de.. Lette sko er glimrende for de små [:)][:)] Hun går stått i dammer med dem og det ble ikke vått gjennom, så de holder det de lover angående vanntetthet. Heldigvis [;)] Holder foten hennes god og varm også [:)]

Til han har jeg kjøpt Norheim. Helt greie, i fjor hadde vi ECCO, men fikk dem ikke på han, pga risten.. Har også hatt Viking høstsko, og er fornøyd med dem.. Når vi først har fått dem på ! [8D]

Neste år regner jeg med vi prøver ut Sorell, har hørt mye positivt om dem !

Jeg har ganske enkelt kjøpt de som de har på obs fordi det var der jeg pleide å gå og handle før jeg flyttet. Dette blir vel det tredje paret hennes. Har vært kjempe fornøyd med de, og de holdt godt hele vinterne i fjord som jo var kald. Vår og høst er jo våte her i distriktet, og de holder tett. Kan egentlig bruke de i stedet for støvler. De er og lette og ha på, og passer til en fot med høy vrist. Snuppa mi er veldig varm på bena, men i og med at de puster litt, så blir hun ikke alt for varmt.
Merket er vel friends tror jeg. Ikke er de så dyre heller, selv om de ikke er på salg.

Har ecco og sorel..også et par med friends

Har et par cherrox, et par viking goretex og et par timberland :)
Veldig fornøyd med alle tre parene!

Friends-skoene som kjøpes på Obs. Alltid vært fornøyd med dem [:)]
Ikke koster de ei halv månedslønning heller..[8D]

Nicholas har Reima sine for 2 året på rad. Har vært fornøyd med deg vi iallefall.

viking goretex. alltid varm og tørr. men koster litt da.. :)

Ser du har mange gode tips her, men som mange års bhg ansatt, kan jeg jo bare legge vet at du ikke trenger å finne sko som skal holde til - 40 og sånt, ihvertfall ikke til barnehagen, for barn under 3 år skal egentlig ikke være ute i mindre enn -10. over 3 år er det -15. Det er litt forskjellig syn på dette så klart, om hvor man befinner seg og om det blåser og sånn i tillegg, men man er ihvertfall ikke ute med dem i -40[:D] Lykke til med skoleting. Har slitt sykt selv jeg med både 3 åringen og snart 2 åringen.[:)]

Til sønnen min på 13 måneder har jeg de svarte og oransje på denne siden:
http://www.okonomisko.no/barnesko/babysko/

Han går ikke noe særlig, men han er jo ute og leker. De sitter veldig godt på foten hans og er gode og varme [:)] Ikke så altfor høy pris heller.

Jeg er stoooooor fan av Kavat[:D] Det hadde jeg i fjor, og det har jeg i år! Datteren min er aldri kald på bena[:D]

Back
Topp