Vintersko til 1åring

Stjernestøv

Glad i forumet
Juli13-jentene
Noen som har erfaringer? MÅ de være dyre for at de er bra? Ser jo goretex sko til 7-800kr, men det er vel litt mer begrensa hvor mye 1åringene er ute i bhg i forhold til eldre barn? Noen som har prøvd f.eks. skooty tex fra økonomisko?
Vet mange sier man ikke skal spare på sko, men..?

Når minsta var 1 år brukte vi stonz, sånne "sokker". Hu kunne ikke gå, hadde linerz inni. Men når hu begynte gå kjøpte vi superfit. Som disse http://www.skoringen.no/superfit-3-00043.aspx . De var også veldig gode :)

Men ja, sko er dyrt.. Ser allerede frem til å kjøpe til begge mine, når skoa i seg selv koster mer enn mine sko. Har ikke peiling på de du spør om da, har som regel holdt meg til viking og sånt.

Stonz eller myke rundt ankelen. Minsten her hadde viking og de ble alt for stive og klumpete, hun klarte ikke å bevege seg i de i det hele tatt

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Noen som har erfaringer? MÅ de være dyre for at de er bra? Ser jo goretex sko til 7-800kr, men det er vel litt mer begrensa hvor mye 1åringene er ute i bhg i forhold til eldre barn? Noen som har prøvd f.eks. skooty tex fra økonomisko?
Det er vanskelig å holde en ettåring varm på beina midtvinters, og når de er så små er det verdt å investere litt i fottøyet for å holde dem varm.

Vår jente gikk hovedsaklig med Stonz fotposer den første vinteren i bhg, med tova ullsokk inni. Hun var alltid varm og tørr, og de går lettere i dem mens de er så små. De er ganske dyre men er ofte lett å finne brukt på Facebook eller Finn.no ;)

I tillegg er det lurt å ha et par vintersko til farting, butikk, besøk o.l. Og da kan du jo kjøpe noen rimelige til den slags bruk ;)

Takk for svar:-) han har et par arvet stonz også, så får håpe de passer denne sesongen. Er det størrelser som i sko på de også? Jeg har egentlig alltid vært der at jeg lar han gå sokkelesten, men alle andre putter på han sko.. tenkte uansett det kan være greit å ha et skopar. Prøvde flere sko på han, og han gikk igrunn greit med de.

Om han går ville jeg hatt vanlige sko. Sko er dyrt men vel verdt investeringen.
Selv anbefaler jeg superfit og ecco

SuperFit med snøring, ca 600 kroner for dem :) Kan jo sjekke finn.no også, om det er noen som er ubrukte..

Dette er lette og gode sko, og snøring gjør at de sitter godt inntil kroppen! :) Goretex

Dersom du skal kjøpe sko anbefaler jeg at du finner en skobutikk der de virkelig vet hva de driver med. Her har vi en lokal butikk hvor de er kjempeflinke, og jeg har helt sluttet å kjøpe sko andre steder. Der får jeg god hjelp til å finne riktig størrelse og sko som passer føttene til ungene. Har lagt i litt i vintersko, men de er aldri kalde og våte :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

nei sko MÅ ikke være dyrt for å være gode :-) hadde ecco sko til min når han var 1 år! fikk de i bursdags presang til han da =) kosta vell rundt 600.. 2 månder etterpå var de forsmå :/ da hadde han vokst 2 sko størrelser :-P
men var veldig fornøyd med de dem to måndene da.. tror det er bedre med ecco enn fks viking når de er så små.. viking er så stive.. men Fks friends merka fra coop har skårt veldig bra i tester ;)

For de minste føttene BØR de være godt kvalitet, ergo da koster de litt mer. De som har peiling anbefaler Kavat til de minste føttene, vintersko.

Spørst om han går og hvor stødig han er. Her har det iallfall gått gradvis med hvilke sko han har klart å gå i. Har superfit joggesko som er litt stive, og de balte han litt med i begynnelsen. Støvler har jeg kjøpt, men det er litt klumpete og tungt. Regner med jeg kommer til å kjøpe noe ala viking/ecco snart.

Når de først starter å gå, blir de raskt flinke, så da er det viktig med gode vanntette sko :-)

Takk for svar igjen:) han går som sagt ganske bra nå, så sko må han nok ha. Tenker mest på om man kan få greie sko til litt mindre penger til en som sikkert ikke kommer til å bruke de så altfor mye. De er vel mer ute jo større de blir og kanskje. Billig KAN jo ofte være vel så bra, men det gjelder kanskje ikke sko? Man må vel prøve og feile litt og. Blir han våt og kald og sliter med å gå er det jo bare å handle noe bedre, så er man en erfaring rikere..:)

Vi er veldig fornøyde med superfit sine vintersko! De er lette og gode og ikke minst varme. Koster litt, men verd pengene hos oss i allefall. Han hadde Stonz med foring før han kunne gå. :)

Back
Topp