Vintersko/cherrox.Str?

Pannekaka

Elsker forumet
Er så usikker her jeg står!

OS har 22 i skone sine nå og var i vår 21.5. Så har tenkt at vinterskoene må vi nok ha i 23, men har ikke sett på noen enda.

MEN

Nå står jeg foran cherrox og synes str. 22 ser akkurat passelig ut i mens str. 23 ser geeedigent ut igjen. Og jeg tror 22 skal holde ei stund til i vanlige sko i hvert fall, men kjedelig hvis han vokser ut av di før jul og dumt å ha for store.... 

Blæh! Mulig jeg bare må kjøpe ett i år og ett neste år

Og hvor bra er cherrox egentlig? Er vintersko varmere? De puster vel bedre også?

Erfaringen jeg har fra andre barn er at cherrox kan lukte tåfis siden det er dårligere lufting i forhold til vintersko, men de skal varme like godt som alle andre vintersko.

Selv kommer jeg til å gå for vintersko, venter til nærmere vinteren før det handles (i tilfelle han vokser veldig i føttene), og vil nok ha han med så jeg er sikker på at han får sko som passer og ikke strammer.
Her er Oliver på str 25 om jeg husker rett.

Jeg tror cherrox generelt er ganske store i størrelsen. Men kan du ikke bare ta ut sålen og måle hvor lange de er?

Her har vi ofte våte vintere så tenkte cherrox hadde vært greit :)

Akkurat den modellen har ikke såle, men prøvde å måle med en sånn måleting vi har på jobb og den var ikke noe stor i str. heller.

Han har hatt for store støvler på seg og det gikk ikke så bra så må sikkert kjøpe 2 par i løpet av vinteren ja :p

Men barna går vel uannsett på ett nr. i vintersko?

Det er utrlig vanskelig å kjøpe sko uten at ha med barna, rett og slett fordi de forskjellige merkene har forskjellige størrelser i samme skonr. Noen er store og noen små i størrelser.

I vanlige joggesko o.l skal sålen være max 1,2 cm større enn barnets fot. Når man kjøper vintersko vet jeg at noen butikker sier opp til 2 cm større for at det også skal være plass til en ekstra sokk. Men det er viktig at skoene ikke er for store også for da får barna problemer med å gå. Jeg synes kanskje 2 cm er litt i overkant, men det funker.

I fjor måtte jeg kjøpe ett ekstra par vintersko til storebror fordi han vokste ut av sine i løpet av sesongen. Det var første gang det har skjedd. 

Cherrox er fint på høsten, men når kuldegradene setter inn så holder de ikke. De klarer et par minus, men ikke mer før barna blir kalde.
Det finnes noe som heter duckboots som ligner på cherrox bare uten for. De holder ned til -10. Er laget av samme materiale som tørrdrakter. Geniale.

Her er det somregel mye slaps og ett par varmegrader, men de bootsa har jeg hørt mye bra om :) Hvor mye ligger de på i pris?

Vi blir så fort utslogt på jobb så greit å være tidlig ute istede for å måtte betale fullpris og hvis jeg bommer helt så er det sikkert ikke problem å få solgt de.

Får ta med meg ett linjal for nå har jeg bare sammenlignet størrelsen med en sko som han har fra før :)  

ej har både vintersko å cerrox til mine. men selv hadde ej kun cherrox å var en vinter ej kun hadde det til gutten min. ingen problem. om du kun skal ha en av delene ville ej gått for cherrox. her blir det ikke kjøpt inn vintersko før seinere. snuppa bruker bare 21 ennå å det er ganske stort. så har en følelse at ho kommer til å vokse plutslig!

Tror fakisk han på ha str. 25 i både cherrox og vintersko gitt :o Prøvde noen andre typer nå.

mammajuli/oktober skrev:
Jeg kjøper både cherrox og vintersko. Synes det er kjekt med begge deler.

Samme her.
Eller storebror har cherrox, dockboots og vintersko, men det er pga tidligere bomkjøp på størrelse og lillebror har dockboots og vintersko.

Jeg kjøpte dockboots på flust.no for 200 kr, men tror vanlig pris er 400 kr.

Vi skal også ha både cherrox og vintersko. Alle cherroxene jeg har kjøpt gjennom tidene har vært merket med at de holder foten varm ned til -4 grader og her blir det gjerne ned til  - 20 grader så jeg ser på cherrox som en høst og vårsko når det er litt slapsete.

Jeg ville gått for Dockboots - de er geniale og tilpasser seg både varmt og kaldt vær! Totalt tette! Er superfornøyd! :D Er jo helt fantastisk sko! Ikke galne i pris heller! Ser de er billigere på nett enn her, men om du skal mot her (feks til Kr.sand), så hadde jeg stoppa innom på Moi! Her selges de for 240! ;) Viss du likevel skal denne veien snart? Bare et tips! :P Jeg kan evt holde av til deg! Er nabo med han som selger dem, og jeg vet også at han kan sende dem om du ønske (men da er det jo billigere på nett, vet ikke hvordan det er med frakt der?)

Her har vi ikke kjøpt inn annet enn dockboots enda, men de står bare i barnehagen. Går foreløpig bare på joggesko her hjemme. Men har cherrox til dårlig vær, men er ikke fornøyd! Går nok til innkjøp av dockboots til å ha her hjemme også etterhvert! SOm sagt, eeelsker de skoa! :P

Lodviss skrev:
Jeg ville gått for Dockboots - de er geniale og tilpasser seg både varmt og kaldt vær! Totalt tette! Er superfornøyd! :D Er jo helt fantastisk sko! Ikke galne i pris heller! Ser de er billigere på nett enn her, men om du skal mot her (feks til Kr.sand), så hadde jeg stoppa innom på Moi! Her selges de for 240! ;) Viss du likevel skal denne veien snart? Bare et tips! :P Jeg kan evt holde av til deg! Er nabo med han som selger dem, og jeg vet også at han kan sende dem om du ønske (men da er det jo billigere på nett, vet ikke hvordan det er med frakt der?)

Her har vi ikke kjøpt inn annet enn dockboots enda, men de står bare i barnehagen. Går foreløpig bare på joggesko her hjemme. Men har cherrox til dårlig vær, men er ikke fornøyd! Går nok til innkjøp av dockboots til å ha her hjemme også etterhvert! SOm sagt, eeelsker de skoa! :P

Hallo!

Neste stopp her blir østlandet så trur ikkje me ska sør øve, men koss e di i str. da? Har nogen Viking Ultra Cherroxar på jobb så an måtte ha str. 25(!!!!)

Kjedligt hvis di kje passa for då blir det jo ca. lika dyrt så i forretning med tanke porto turretur, men ska jaffal gå å sjå på di.

Får nogen på jobb t 120 kr, men så ville eg heller ha nogen andre og dei beli 250,- så då e eg kje så longt i frå 400,- helle og jaffal hvis cherroxane ikkje holde så har eg jo heve vekk dei pengene.

Back
Topp