Vinterpose

Lisse86

Forelsket i forumet
Opptil hvor mange grader bruker dere vinterpose?

De melder SOL og 9 grader i morgen. Har pakket ned vår posen i fleece til barnehagen.
Blir ikke for kaldt det? Han vil jo daue i vinterposen?

De melder SOL og 9 grader i morgen. Har pakket ned vår posen i fleece til barnehagen.
Det spørs hvor mye klær man tar på da =)
I går var det ganska varmt her men det blåser fortsatt kaldt. Hadde dunposen til han i vogna da.
Han hadde på seg en ganske tynn bukse og bomullsbody og en fleecegenser siden overkroppen er ganske mye ute av posen når han er våken :)

Vanskelig det der altså. Etter jeg skrev dette innlegget gikk jeg faktisk og byttet til vinterposen igjen men har ikke bestemt meg 100% ennå.

Vanskelig det der altså. Etter jeg skrev dette innlegget gikk jeg faktisk og byttet til vinterposen igjen men har ikke bestemt meg 100% ennå.
Man må nok bare prøve seg frem :) mange bruker f.eks strømpebukse og
body på barnet, tynn lue og dunpose. Mens andre foretrekker mer klær og tynnere pose :)
Jeg har fått tak i en vår/høstpose nå som jeg skal hente til uken. Greit å ha liggende for variasjon på varme dager!

Surfer mobilt!

Vi har også brukt lammeskinn og dyne i overgangsperioder, eventuelt ullteppe :)

Surfer mobilt!

Vi har en overgangspose, en mellomting mellom tynn fleecepose og den tykke voksiposen. Lammeskinnsposen har vi pakka vekk for lenge siden, den kan ikke brukes i + grader :eek: ;)

Vi har denne:
http://www.going.no/barneutstyr/vognpose/go-ing-thermopose-rosa.html

Nå når det er +4 grader har hun strikkaklær inni, er det varmere tar vi bare en helt tynn Janus ulldress inni, er det kaldere legger jeg et tykt ullpledd oppå eventuelt et tynt lite teppe inni posen :) Men blir det kaldere tar jeg som oftest voksiposen ;)

Kanskje du kan ha et tykt ullpledd over fleeceposen? Eventuelt ei dyne ;) Det er surt nå på våren, tross litt høy temperatur.

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Vi har også brukt lammeskinn og dyne i overgangsperioder, eventuelt ullteppe :)

Surfer mobilt!
Ullteppe er gull!
Ofte sover Hermine på lammeskinn, i vinterdressen og med ullpledd over, om vi har vært ute og lekt og så har hun slokna ;)

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Back
Topp